Elitebruger
Tilføjet:
08-08-2010 00:18:16
Svar/Indlæg:
1129/113
Hej. Jeg har det underligste problem. Jeg har forsøgt hele dagen på at installere Windows på min bærbar, i en dualboot, Der er i forvejen en Arch Linux installation, der kører upåklageligt. Jeg har dog fået lyst til at spille en smule (er 150km væk fra min stationære), hvorfor jeg ville installere Windows. Jeg har derfor lånt to Windows skiver, en 32bit Win7 på dansk, og en tilsvarende på engelsk. Dog er det sådan, at jeg de første mange gange fint kunne boote begge skiver, men startede dog installationerne forfra adskillige gange, pga. bøvl med systempartitionen.
Nu kan hverken den ene eller den anden Windows skive så boote længere, maskinen crasher nu når jeg trykker på en knap for at boote, eller også kan den lige loade det et stykke, for den bare hænger.
Hvis jeg derimod smider en Linux Live-CD i maskinen, så kører det perfekt. Nogen der har en idé om, hvad det er der er gået galt her?
Specs:
LG R400
1,8GHz Pentium Mobile 32bit
1,5GB DDR2
160GB Hitachi disk
(ved ikke hvad der ellers kan siges om maskinen)
Har næsten lige skiftet en ramklods, fordi den ene blev ristet. Men tvivler på, at det kan være ramproblem igen, for denne post er skrevet fra en Linux distro, der kører direkte fra RAM.