jeg har for et par måneder siden købt en ny pc som jeg er rigtig glad for og alt det der, men mit kabinet antec 300 "mangler" blæsere 2 i fronten og en på siden alle sammen 12cm jeg har kigget på disse http://www.bj-trading.dk/newsh... men jeg tænker lidt over om de larmer meget ? mit system er ikke lydløst nu men jeg vil ikke have det til at larme mere end det allerede gør. håber i kan hjælpe og hvis de bare er noget skrammel de blæsere jeg har fundet der kan i så ikke give et forslag til nogern andre ? de må koste ca. 50 kr. per blæser 🙂
tak på forhånd 😛
Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af Sajmon d. 09-08-2010 19:46:40.
Udover at være billige har de ydermere den fordel, at du kan styre 5 af gangen fra CPU'ens blæser stik(Kræver selvfølgeligt at bundkortet og CPU blæseren understøtter PWM). Med disse blæsere kan du styre følgende blæsere efter belastning: CPU, bageste, de 2 i fronten og 1 i siden. Så skal den 140 mm der sider i toppen sættes på "Low", så har du et system der er rimelig støjsvagt ved normal belastning og flytter luft nok under belastning.
Jeg har 5 af disse siddende i mit Antec 300 og er yderst tilfreds 😀 Ved normal belastning er mine temperaturer som følger: CPU 26, System 30 og grafikkort 40 og de er praktisk talt lydløse(Madammen brokker sig i hvert fald ikke, selvom computeren står i soveværelset 😀 )
Ved fuld belastning er temperaturene: CPU 42, System 34 og grafikkort 72, nu kan de høres at blæserne spinner op men på ingen måde belastende. Alle målinger foretaget ved en stuetemperatur på 20 grader Celsius.
Svaret blev redigeret 3 gange, sidst af OverLorD d. 09-08-2010 09:42:29.
Tag hele bundkortet ud, det plejer jeg når sådan noget sker, for så skal jeg heller ikke putte ny kølerpasta på og sådan. tror faktisk også det er hurtigere (:
Tror ikke du kan "skruge" ned for nogen blæsere overhovedet 🤣 Vil du have nogle blæsere ser kan skrues ned, er det en helt anden sag. Søg og du skal finde.
Jeg har tilfældigvis 3 120 mm blæsere af samme type som de der sidder i dit kabinet tilovers 🙂