Jeg sidder på en ret crappy forbindelse hér, men jeg har dog et forslag - hvis du bruger Photoshop (eller After Effects, for den sags skyld).
Hvis dit billede er ret kontrastrigt, eks. sort/hvid, kan du lave "tracing" på kanterne. Du kan også hvis det er i flere farver (eks. Windows logoet) og cirkelformet. Det betyder ikke det store.
I korte træk, så laver Ps eller AE en slags "edge detection" og opretter vektorer/masker for kanterne du definerer med en maske. Eks. en slags "colorama" med meget skarpe kanter. Hvis du har gradienter (eks. en bold med shading), laver du bare en feathering.
Det er muligt, at det ikke kommer til at ligne din original 100 %, men det er ret tæt på og langt nemmere at arbejde med. Derudover, så har du både gennemsigtighed og skalérbarhed - hvis du linker dine masker eller lag sammen 🙂
EDIT: Nåja. Og hvis du har lyst, kan du lave et slags "ekstra"-lag, der indeholder farven eller farverne, så du blot kan udskifte disse, i stedet for at skulle gøre det hele forfra. Jeg mener, at effekten hedder "fill".
Hvis det er, kan jeg prøve at kigge på det, når jeg kommer hjem? 🙂
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af NoNig d. 09-08-2010 18:42:37.