Erfaringer med HTC Wildfire?

Diverse d.  09. august. 2010, skrevet af KiloDunse
Vist: 2331 gange.

KiloDunse

Programmør
Tilføjet:
09-08-2010 17:46:33
Svar/Indlæg:
1605/96
Som titlen siger... er der nogen som har erfaringer med denne mobil?

Jeg tænker på skærmen, hastigheden osv.

Synes at Desire en lidt stor og en smule dyr... Wildfire kunne jo måske være et alternativ.
tom81

Elitebruger
Tilføjet:
09-08-2010 17:48:31
Svar/Indlæg:
20170/383
mobilsiden.dk har lavet en test af den. Det er vist en okay mobil, og så ikke mere end det.

http://www.mobilsiden.dk/mobil...

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af tom81 d. 09-08-2010 17:50:23.

@ngler

Redaktør
Tilføjet:
09-08-2010 17:55:32
Svar/Indlæg:
4033/364
Jeg ville måske kigge på legend da wildfire ikke har verdens bedste opløsning. Men hvad skal du bruge den til ?

KiloDunse

Programmør
Tilføjet:
09-08-2010 18:00:57
Svar/Indlæg:
1605/96
#2 alm. tlf brug... ikke så meget surfe.
Men vil gerne skifte min gamle Sony Ericsson ud.

Men vil heller ikke smide 2200 kr. efter en mobil jeg bliver skuffet over.

jonas1234

Overclocker
Tilføjet:
09-08-2010 18:07:06
Svar/Indlæg:
99/13
giv de på 100 kroner mere en legend eller desire koster
tror ikke du vil fortryde det!

red_martians

Moderator
Tilføjet:
09-08-2010 18:24:23
Svar/Indlæg:
7881/1165
jeg har en sony ericsson X10 mini pro. Du skulle prøve den, det er en genial lille mobil. Den har samme opløsning som Wildfiren, men er dog mindre. På praktisktaget alle andre punkter er den. Styresystemmet er dog noget ældre men skulle blive opdateret til det nye inden for de kommende 3-4måneder. Tastaturet hjælper dig rigtigt godt på vej. Jeg er meget glad for at jeg købte den istedet for wildfiren, overvejede begge, og ville reelt ikke ha haft den store fordel af det store display da opløsningen alligvel er den samme.

Silent

Skribent
Tilføjet:
09-08-2010 18:32:50
Svar/Indlæg:
3222/205
-> #0 Kommer an på hvad du vil bruge den til, har selv Wildfire'en og er ganske tilfreds selvom opløsningen ikke er den bedste.

Den klare fint CoPilot Live (navigation) uden problemer på trods af den lille CPU.
Har haft flere Desire i hænderne på jobbet og den er rigtig lækker men var lige en tand for dyr for mit vedkommende, så valget faldt på Wildfire'en.

Som #5 er inden på er X10 mini pro også et rigtig godt valg, men skærmen er lige lille nok for mig, en af mine venner har den. Husk blot at der er mange apps som ikke kan køre på X10 mini pro pga af skærm størrelsen.

Udover dette er ens kontakter ikke nær så godt integeret som på HTC'en (tænker herpå ens kontakter i sin gmail konto)

Hvis du har mulighed for at så tag ned i din lokale biks og sammenligne de forskellige mobiler 😉

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Silent Sniper d. 09-08-2010 18:33:30.

KiloDunse

Programmør
Tilføjet:
09-08-2010 21:48:51
Svar/Indlæg:
1605/96
Man spare 1744 kr i forhold til Desire... hvor man "kun" får større skærm/opløsning og hurtigere cpu og mere ram... hmmm.

Du siger at opløsningen ikke er den bedste... men er det noget man ligger mærke til? Er det grumset?

Reagere mobil langsomt, som følge af den langsommere cpu?

red_martians

Moderator
Tilføjet:
09-08-2010 22:49:07
Svar/Indlæg:
7881/1165
#7: Nej pga. at opløsningen er mindre har den generelt mindre at se til, men det giver noget mindre overblik på f.eks. hjemmesider, og teksten kan virke en anelse mere utydelig, eller ret stor. Så det du gi'r tab på er især det store overblik, at det hele bliver mindre er kun godt for CPU'en da den så har mindre at lave.
Nogle siger at billedet er ldit grovkornet på e wildfire, da det er en ret stor skærm med en ret lille opløsning. Faktisk den samme som de fleste almindelige mobiltelefoner bruger 320x240. Når man så blæser det op i en skærm der er 2-4gange større bliver pixels jo også tyilsvarende større. har du en legend eller endnu bedre en desire, kan man jo bare zoome ind hvis det er for småt. det er ldit svært at zoome ud på en wildfire, uden at billedet netop bliver grumset og utydeligt.

@ngler

Redaktør
Tilføjet:
10-08-2010 10:33:47
Svar/Indlæg:
4033/364

Jeg vil mene de 2,55" er lige småt nok til film og surf (og X10 mini pro virker ret tyk)+ den har ikke multitouch, men keyboardet er en god feature, især da skærmen er noget lille..

Desire har udover en større skærm (+0,5"), en højere opløsning (er langt mere skarpt), men det er også AMOLED som giver bedre farver (dog ikke i nærheden af Super AMOLED som bl.a. Samsung Galaxy S bruger). Der er dog rygter om at der er SuperLCD versioner af Desire i omløb.

Legend er en mellem version mellem Wildfire og Desire, da skærmen er en tand bedre end Wildfire.

Desire har også Android 2.2 (flash support, og noget hurtigere end 2.1),
Wildfire har 2.1 (men 2.2 kommer nok snart) og
X10 Pro har 1.6 (derfor understøtter x10 mini pro ikke mere end 65K farver, mod 16m for de to andre).

Processoren på Desire er 1GHz, mod Wildfires 568Mhz, men endnu vigtigere så er den en anden processor end den i Desires snapdragon platform. (X10 Pro Mini bruger en 600Mhz , men i den nye MSM7227 version, hvor Wildfire bruger dens forgænger, nemlig 7225'eren).

Desire har også 1500mAmp batteri, imod wildfires 1300mAmp (men da Desire bruger mere strøm, så er Wildfire lige en tand bedre med batteritider).

Hvis det ikke skal være en android (generelt godt OS, der næsten giver samme feel som iphones iOS) , så er der f.eks. også Samsung Wave.

OBS man skal ALTID ud og prøve en touchtelefon, da et er specs, et andet er feel...

(fx kunne LG GT540 på papiret se interessant ud, men den har vist ikke capasitiv skærm (berøringsfølsom), men resistiv skærm (trykfølsom). Huawei laver også en android, men har aldrig rigtigt set test af den.

husk at et dataabonnement er et must med en smartphone, man bruger lynhurtigt data (1GB for medium brug) ...

KiloDunse

Programmør
Tilføjet:
10-08-2010 12:13:26
Svar/Indlæg:
1605/96
Hmm... HTC ACE kommer til okt... så mon ikke prisen på Desire falder der?!?

red_martians

Moderator
Tilføjet:
10-08-2010 12:15:24
Svar/Indlæg:
7881/1165
Til gengæld har GT540'eren bedre opløsning end wildfire, og den samme som legend. Jeg tror ikke man kan få alt i den prisklasse. Hvad angår versionerne vil de fleste af telefonerne blive opdateret til 2.1 eller 2.2 inden for den kommende tid, inkl ericssons. Men multitouch på den lille skærm på en X10 mini ville nok være bøvlet uanset hvad. Telefonen skulle dog for såvidt både understøtte multitouch, HD-video og 16millioner ferver. Men før en opdatering er på den, ved man selvfølgelig ikke hvad den får. Ericsson skulle desuden få en X8 inden for den kommende tid, som er er GT540 efterligning. ellers er der som nævnt samsung wave, eller måske en HTC Hero der lige er blevet opdateret, og som kan findes ret billigt nu.

Jeg tror at hvis du vil have alt, så bliver du nød til at hoppe på en legend/hero. tilgengæld er der stadig meget at vælge imellem omkring 2000kr, men man må oftest give afkald på et eller andet. Som størrelse af skærm, berørringsskærm, kvalitet af kamera, opløsning osv. Der er ingen tvivl om at wildfire er en fed telefon men opløsningen/skærmstørrelse er dens store problem. En GT540, legend, hero, X8, eller Samsung Wave har dobbelt så høj opløsning, og samme eller mindre skærmstørrelse. Så skal du ud og kigge på dem, så fokuser på opløsningen i forhold til f.eks. en legend, og se om du kan leve med den.

@ngler

Redaktør
Tilføjet:
10-08-2010 16:06:29
Svar/Indlæg:
4033/364

Formodentlig . men der går nok en måned eller to før du kan se det på priserne.. Mener dog at Ace kommer til at hedde Desire HD, men det er en HTC HD2 med bedre kamera og android...

Et alternativ kunne være et dyrt abn. , men så inkl. forbrug og så en lidt billigere telefon..

Trykfølsom skærm er generelt noget hø, så ville jeg leve med en lavere opløsning. X8 kunne blive interessant pga. opløsningen, men rygtet går på at den også kommer med donut (1.6) - noget siger mig at SE's timescape mm. bare spiller minus med 2.x (kan også være det er fordi at de har så lidt RAM kontra konkurrenterne, 128Mb vs. 384 / 512MB på Wildfire /Desire)

red_martians

Moderator
Tilføjet:
10-08-2010 17:01:07
Svar/Indlæg:
7881/1165
#12: Den kommer helt sikkert med 1.6, indtil SE for nosset sig færdigt, og får udgivet 2.1 eller 2.2. 🙂
De kan dog rootes, men skulle være en ret besværlig proces med en SE.

red_martians

Moderator
Tilføjet:
10-08-2010 17:12:14
Svar/Indlæg:
7881/1165
http://www.amobil.no/artikler/...

Faldt lige over denne test. Harware.no plejer at være ret pålidelige i deres test, og ret grundige.
Har ikke engang selv læst den, men går igang nu. Skal jo se om ejg er gået glip af noget, eller om jeg bare skal have selvbekræftigelse 😀

red_martians

Moderator
Tilføjet:
10-08-2010 17:23:01
Svar/Indlæg:
7881/1165
:-s oaky.. den blev ikke rost.. de anbefaler en huawei istedet 😕
Større skærm, større oplsøning, mindre træg, samme kvalitet kamera.

Silent

Skribent
Tilføjet:
10-08-2010 20:50:35
Svar/Indlæg:
3222/205
-> #7 Det er ikke noget man lægger mærke til i det daglige, har selv haft en Desire og min Wildfire liggende ved siden af hinanden og der kan man godt se forskel på de to, står meget mere klart på Desire'en men igen det er smag og behag.

KiloDunse

Programmør
Tilføjet:
19-08-2010 21:32:00
Svar/Indlæg:
1605/96
Valgte en Wildfire... og er glad for den.

Men, skærmen er kunne godt være en tand bedre... men er ok til mit forbrug.