Elitebruger
Tilføjet:
09-08-2010 20:20:58
Svar/Indlæg:
1600/230
Hej alle
Vi er åbenbart flere, der leger privatdetektiver for tiden 😛
Spøg til side, har den nyoprettede bruger Coolman, som har haft en salgsannonce oppe i sidste uge mildest talt været lidt underlig i slutningen af forløbet. Jeg vil ikke være fordømmende, da der kan være alle mulige ting, der spiller ind, men det jeg ved indtil videre er:
Han har solgt noget hardware til forskellige brugere. Remin har bl.a. købt noget hardware og jeg en Phenom II cpu + hdd. Vi har begge haft en fin kontakt med Coolman indtil et vist punkt, hvor han trak sig tilbage fra al kommunikation.
Remins forløb har været, at de har aftalt en afhentning med navn, adresse og telefonnummer, men manden tager ikke sin telefon længere, og navn/adresse passer ikke sammen ved en søgning på krak.
Mit forløb har været med kontooverførsel, hvor han lovede at sende tingene via GLS, så jeg havde dem i dag. Vores lokale chauffør bor på samme gade som mig, så han kommer ofte sent - men ikke så sent.
Jeg har skrevet lidt frem og tilbage med Coolman og har egentlig haft en god kommunikation med ham over pms, hvor vi talte om arbejde osv. Hele historien lød meget troværdig, og hardwaren var ikke vanvittigt billig, så det virkede ikke som et mere desperat handelsforløb end så mange andre, der gerne vil have handlen hurtigt overstået. Jeg skulle selv bruge tingene hurtigt og var lige så interesseret i hurtig afslutning...
Jeg har slået registreringsnummeret op på nettet og har fundet ud af, at filialen på banken passer meget godt med de givne stedsoplysninger, så der er ikke noget, der lugter på den front.
Nu er jeg blevet snydt her før af en bruger, der endte med en politianmeldelse på tværs af hardwaresiderne hwt, hol og tweak og gider ikke betale flere dumme penge, hvis det virkelig er en snyder vi har fat i.
Derfor er det nu du skal ud af busken og tage kontakt til dine købere, Coolman, før der sker mere i sagen!
Jeg venter til i morgen og ser, om forsendelsen skulle være forsinket pga. for sent afleveringstidspunkt til GLS shop eller andet er sket.
Hvis der ikke kommer noget, eller Coolman ikke giver lyd fra sig, indgiver jeg en anmeldelse til politiet.
Derfor vil jeg spørge, om der er flere der har oplysninger på manden - evt. om vi kan sammenligne kontonumre/telefonnumre/adresse mm. så alt kan samstemmes og anmeldelsen kan være så rammende som muligt.
Hvis du har haft kontakt med manden og kender en grund til at tingene kan være gået skævt, vil det også være rart at vide - eller hvis du er en af de forsmåede købere, så send gerne nogle oplysninger til mig i en pm!
Tråden blev redigeret 6 gange, sidst af Toft123 d. 27-03-2011 21:08:48.