#30 Du skulle bare vide, hvor meget forsvaret skal spare. 😉
Men altså, det at være værnepligtig handler om at blive en bedre borger. Ikke at forsvare Danmark. Så skulle du da som minimum blive konstabel eller sergent og så blive udsendt eller whatever.
Værnepligtige lærer at skyde, begive sig i felten og alt det pjat, men man lærer satme også (undskyld udtrykket 😛 ) førstehjælp og det har man pligt til at yde, efter man er færdig med værnepligten.
Og det er ikke førstehjælp man lærer som når du tager kørekort.
Udover det, så kommer emnet ansvar også rigtig meget ind i billedet. Hvorvidt folk tager det til sig efterfølgende, det er jo vidt forskelligt og kommer helt an på personlighed.
Kort og godt, så lærer du mange ting som værnepligtig, der kan komme til at gavne en selv på mange måder. Det er ikke alle der har brug for det, og det er også helt fint.
Synes ikke at nogen burde tvinges ind i det, men selvom man trækker frinummer, så kan man jo blive militær nægter. Udover det kan det også blive udskudt til engang man har bedre tid og evt. lyst til det.
#31 Jeg kan godt se, at hvis du overhovedet ikke kommer til at bruge noget som helst af det man lærer, så er det spild af tid ja. Dog tjener man lidt penge.
Men det er sgu også helt fint at du ikke vil bruge din tid på det. Har selv prøvet kræfter med det og det var slet ikke mig. Derfor er jeg dog stadig overbevidst om, at det kan give meget, til mange mennesker og fred være med det. 🙂