#12 Right you are. Ganske hyggeligt at se på faktisk 🙂
#14 Weber er ikke lige den reference der gør størst indtryk på mig, no offense. Det Weber i mine øjne først og fremmest udmærker sig ved, er evnen til at få folk til at smide en masse penge på deres "varme mad med kul eller gas ting", fremfor billigere og fuldt ud lige så gode alternativer.
Tilberedning er lidt af et spørgsmål om religion. Men selv de der advokerer for stegning ved lav temp (noget jeg endnu ikke har fået taget mig sammen til at prøve, men som jeg tror der er rigtig megen god fornuft i), bruner kødet på begge sider, inden de smider det i ovnen. Årsagen er jo naturligvis, at man vil lukke porerne, så man holder på saften.
Jeg kan godt se at man kan argumentere, at man ved grillning i virkeligheden ønsker en mere åben overflade, så kødet i højere grad er modtagelig for aroma usw. Det gi'r god mening for mig. Det ændrer bare ikke på, at der med en ikke-lukket overflade, må ske et større safttab.
Selve ideen, at give hver side den tid den skal ha', er tiltalende. Selvom jeg i bund og grund er på Toms side, i min manglende begejstring overfor madsnobberi (eller anden form for snobberi for den sags skyld), har jeg på den anden side en forkærlighed for, at give råvarerne den bedst mulige behandling. Det er længe siden jeg har grillet (bor i lejlighed nu), så jeg er ikke up to date med hvad det rette lige pt anses for at være. Hvis du kan smide relevante links, til andet end lige Weber (kokke mao), er jeg med på en kigger 🙂