Overclocker
Tilføjet:
12-08-2010 12:06:54
Svar/Indlæg:
163/40
Efter at have manglet et hardware projekt, har jeg fået en ide som kunne være sjov at føre ud i livet.
Jeg mangler en ordentlig backupløsning, jeg er træt af at have mine PC'ere stående tændt (el-regning dræber) så jeg kan tilgå mine delte data, og det kunne være fedt at kunne afspille film/serier på et fladskærms-tv uden at skulle bekymre sig om at tænde PC og fjernstyring etc.
Derfor er jeg gået i tænkeboks - jeg kunne godt tænke mig en løsning der kunne følgende:
- Tage sig af torrents
- Har lavt strømforbrug, men som altid er tændt (eller som kan resume fra stand-by hurtigt)
- Kan fungere som NAS (min. 4 TB kapacitet)
- Kan streame film / serier fra media server til både fladskærm og andre PC'ere
- Kan fungere med fjernbetjening når jeg bruger det med fladskærmen
- Kan tage backup til ekstern harddisk
- Kan tilgås udefra - dvs. sådan at jeg f.eks. kan streame musik der ligger på mit NAS fra mit arbejde
- (bemærk at den ikke behøver at have noget som helst med TV at gøre - ikke noget TV-kort eller optagelse af TV-signal etc.)
Små krav ikke? Anyway, jeg forestiller mig noget i retning af lille PC, f.eks. en underclocket Athlon X2 med en lille SSD til styresystemet, en RAID controller og 2-4 SATA diske, en ekstern harddisk til backup. Noget med en MediaTomb server på en linux distro af en art.
Og så til mine spørgsmål:
- Er der noget software der fungerer bedre til formålet end Mediatomb? F.eks. noget Win7 home server eller noget i den dur?
- Er der nogen der kender til websider der har noget at gøre med opbygningen af sådan en PC? Valg af køling, cpu/mobo, kabinet, remote etc.?
- Kan det overhovedet lade sig gøre?
Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af rune77 d. 12-08-2010 12:18:15.