#12: Pr. PM opfordring så vil jeg da godt give mit besyv med 😛
De er nogle fine systemer som du har listet op og de kan jo principelt klarer alle ærterne, spørgsmålet bliver nok bare hvilken mulighed er "lettest" at realisere, og jeg må tilstå at selv om den billigste version workstation udgaven nok er lidt dyrer, så tror jeg også det er den du kommer nemmest til og længst på i sidste instans (dvs. dedikeret rendering arbejde mv men også mht at holde gensalgsværdien).
Men igen et X58 board til 1700kr, en Core i7 920 brugt el. Ci7 930 ny til 2000kr, så er grundlaget der også for en fin workstation. Så kommer rammene og der tror jeg du må bide i det sure æble og satse på dem som ny. Jeg tror næppe du lige finder 12/16GB af samme slags ram så nemt. Jeg selv solgte nogle 4x2 GB DDR3 1333Mhz CL9 ram til 1000,- så jeg vil tror at priserne som minimum ligger i det niveau. Ram priserne er steget voldsomt (gav 798kr for 8GB BallistiX PC6400 sidste sommer, samme ram og mængde i dag koster lige under 2000kr)
Jeg tror desværre ikke tingene bliver billigere som sådan, ellers kan jeg kun sige, at du måske skal kigge efter AMD's Bulldozer når den bliver aktuel sidst på året... men ja det er længe at vente.
Forresten mht prisen, ja for 10år siden gav man næsten 30'000kr for en AMD Athlon 1GHz, 256MB SD PC133 Ram, 40GB HDD, GeForce256 32MB DDR og en 17"skærm - og det var bare for "Entusiast gameren" 😛
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Gripen90 d. 13-08-2010 15:32:35.