Min første hjemmeside (råd søges)

Software d.  12. august. 2010, skrevet af darkplayer
Vist: 1058 gange.

darkplayer

Elitebruger
Tilføjet:
12-08-2010 20:57:51
Svar/Indlæg:
1123/442
Jeg har længe overvejet at oprette en hjemmeside ala studienet.dk, så jeg kan tjene lidt småpenge ved siden af studiet, men jeg har ikke særlig meget forstand på hvordan sådan noget skal gøres og vil derfor gerne høre hvile råd eksperterne her på siden kan give.

Jeg regner med at bruge Joomla, da det tilsyneladende er det nemmeste for noobs som mig, men kan jeg hoste (ikke fysisk 🙂 ) hjemmefra? Hvordan laver jeg et betalingssystem på siden (til køb af opgaver, noter etc.)

Og lige et sidste spørgsmål: ER DET LOVLIGT AT SÆLGE SINE SKOLEOPGAVER SÅFREMT DETTE KUN ER TIL INSPIRATION??

Mange tak på forhånd 🙂
anru2007

Elitebruger
Tilføjet:
12-08-2010 21:24:45
Svar/Indlæg:
5891/423
PBS aftale eller en betalingsgateaway 🙂 med penge

MuhammadMJensen

Overclocker
Tilføjet:
12-08-2010 22:01:36
Svar/Indlæg:
1019/39
kan ikke se hvorfor det ikke skulle være lovligt at sælge sine egne skoleopgaver, eller sågar andre hvis du har tilladelse fra dem til det...

Og du kan sagtens hoste din egen hp på en pc derhjemme, det gør jeg, men navneserver (dns) har jeg købt mig til, men det kan som regel fås billigt der hvor du køber domænet anyway..

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af MuhammadMJensen d. 12-08-2010 22:02:57.

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
12-08-2010 22:19:31
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #0

Du kan måske risikere at skulle snakke med KODA, men ellers kan jeg ikke se et problem i at gøre sine løsninger tilgængelige. Men det er nok lidt af en gråzone - det da jo (et eller andet fucked up sted) svarer lidt til, at en fyr udgiver en bog der hedder: "Windows 7 for dummies" og du så lægger alle dine bedste tips op på din hjemmeside, så alle kan få glæde af dem, uden betaling.

Fyren, med hans bog, tjener i så fald ikke penge - og har reelt kun noget at brokke sig over, hvis:
a) Du har kopieret/"lånt" (formuleringer, eks.) materiale fra hans bog.
b) Du tager betaling for noget han har copyright på.

Det hele står og falder med, hvordan du vælger at formulere dit materiale og det er altid en speget affære når der er penge involveret.

Jeg ville vende den med sider der håndterer rettigheder for løsninger der minder om din idé. Bare for at få styr på det formelle.

Det kan godt ske du måske tjener kr. 5.000,- på en måned, men du får et spark i løgposen når der kommer et (oftest urealistisk) krav på eks. kr. 50.000,- for tabt fortjeneste.

... bare en idé 🙂

Puffe

Superbruger
Tilføjet:
13-08-2010 09:41:12
Svar/Indlæg:
126/37

Der findes mere end en kvart million gratis opgaver til fri afbenyttelse (inspiration) på nettet. Hvis dine opgaver, er det eneste du har planlagt at lange over disken, skal du nok planlægge lidt mere inden du kaster penge efter hosting og betalingsgateways samt tid og hårrødder på told og skat 🙂

Også bare en idé 🙂 Held og lykke med projektet

@ngler

Redaktør
Tilføjet:
13-08-2010 18:49:12
Svar/Indlæg:
4033/364
Du kan godt hoste hjemmefra hvis du har en internetforbindelse hvor du kan forwarde porte via fx en router.
Betaling skal varetages via en sikker forbindelse, og de løsninger der er koster ca 200 kroner om måneden. Paypal har vist noget der er lidt billigere.