#17: Det kan skam også set på LCD-skærme at de buzzer og det har ikke noget at gøre med at det er plasma-skærm. Det er strømforsyningen der gør det, og LCD-skærme buzzer også, især hvis de har aktiveret dynamisk-kontrast. Så det har desværre ofte mere at gøre med hvor crappy strømforsyningen er lavet. Derudover laver LG faktisk rigtig gode LCD-skærme baseret på IPS-teknik. En teknik som nørderne herinde må kigge langt efter, da den er skide dyr til almindelig PC-skærme. Den har gode næsten plasma-agtige betragtningsvinkler og virkelig god farvegengivelse. Og er faktisk den teknik langt de fleste grafikere bruger til at redigere film og billeder med, og LG's ips-teknik er ret ofte brugt i dyre proffe computer-skærme. 😛 Så er den vist slået fast. Jeg ville 10gange hellere have en LG-IPS, end noget af alt det andet LCD-grams på markedet.
Hvad angår LCD og SD-materiale er det computeren inde bag ved der er vigtigst. Her plejer panasonic dog at ha' en ret god elektronik. Nogle kan bedste li' palsma pga. de bruger en såkaldt dithering-proces pga. at de er dårlige til at lave farver. Det gør billeder uroligt, og får det til at lave små blinkende prikker, men billedet kommer også til at stå med en smule ekstra dynamik. lidt som om det har højere dynamisk omfang som vi kalder det i kameraverdenen... og netop her er IPS også rigtig stærk, og behøver ikke denne teknik til det.
Og nu høvler jeg løs på plasma, men har selv to panasonic plasma-skærme i huset. Og nej, jeg har dem ikke fordi det er plasma, men hovedsageligt fordi det er panasonic. De laver virkelig gode fjernsyn, og deres LCD-skærme(som sjovt nok også er IPS men fra et panasonic/toshiba/hitaschi-samarbejde) er faktisk også sindsygt gode, og dem ville jeg vælge frem for meget andet.
Men det er selvfølgelig også en mulighed, da både S20 og vist også G20 og V20 findes i en LCD-variant i 42"
Så kig du bare videre på de LG-skærme, når vi snakker LCD får du ikke noget der er særligt meget bedre. 🙂
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af red_martians d. 13-08-2010 22:14:54.