#7 HT link må gerne komme over 2000 , en tommelfinger regel er bare at den skal være laverer end NB hastigheden. når det så er sagt så har du fuldstændig ret i at det ikke giver noget at hæve den 🙂
#0 Jeg clocker selv på HT ref speed da jeg kører med OC men samtidig gerne vil bruge Cool and Quit og på mit board virker det ikke hvis jeg clocker på multi,ved ikke om det er sådan med dit board også.
. Det jeg gør er at inden jeg hæver HT ref speed, så sænker jeg ram hastigheden lidt(da de clocker med op,og jeg vil være sikker på at det ikke er dem der gør et OC ustabilt),og jeg sænker HT link speed så den hele tiden er laverer en NB speed.
Og så starter jeg med at hæver HT ref speed indtil systemet bliver ustabilt(tester med AOD) når det sker hæver jeg spændingen en smule til den er stabil og så hæver jeg HT ref speed igen. og når den er ustabil igen ja så på med volt igen. og sådan fortsætter jeg indtil at den ikke vil blive stabil mere ligegyldigt hvad den for af volt eller indtil temp er for høj. når den så ikke vil blive stabil mere ja så sænker jeg lidt og så har jeg et stabilt OC.
Og til at måle temps bruger jeg SIW. Der er ikke det du ikke kan aflæse omkring systemet i det program.
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af MadsH d. 14-08-2010 12:09:18.