Starcraft 2 Campaign

Spil d.  15. august. 2010, skrevet af Frede86
Vist: 995 gange.

Frede86
 
Overclocker
Tilføjet:
15-08-2010 01:12:39
Svar/Indlæg:
193/69
Hey Folks.

Det kan så vildt anbefales, det er så simpelthen så vildt som noget kan blive.

Hvis folk er til vilde in game movies, fed historie og overfede missioner.
Så skal i spille det campaign.

Det får helt sikkert 10/10 her fra.

Cheers Frede
genuz
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-08-2010 01:57:10
Svar/Indlæg:
798/19
10/10 er nok lige en tand for meget.

Historien er rigtig god og fluffet er bundsolidt.

Grafikmæssigt er det pænt uden at være nyskabende. Jeg ville rigtig gerne have nogle flere zoom muligheder, især når man begynder at få flyvende enheder. Der mangler også de animationer, man f.eks. ser i Dawn of War, til at gøre det mere interessant at kigge på.

Sværhedsgradsmæssigt er kampagnen en joke, selv for en, der spiller så lidt rts, som mig. Jeg tog mig selv i at sidde og udrydde Zerg baserne for hyggens skyld i mange af de baner, hvor man bare skal løse en enkel mission. Opskriften til alle maps er generelt at bygge SCVs indtil man skammer sig og slå sig løs efter en halv time. Mange baner kan man også tage fjenden på sengen, hvis man kører med rush fra starten af.

Desuden er medics og senere Science vessels er alt for effektive, når man har nok af dem.

Heldigvis er der acvhievements, så man kan få mere udfordring ud af spillet. Desværre får man først at vide, hvad de forskellige achievements er EFTER man har spillet banen. Så det kræver at man spiller dem igennem en ekstra gang, hvis ikke man har gættet det i løbet af banen.

Så min vurdering vil nok nærmere være 8.5/10. Men stadig det bedste spil, der er kommet i 2010 indtil videre.


Frede86
 
Overclocker
Tilføjet:
15-08-2010 02:11:46
Svar/Indlæg:
193/69
#1

well spil på hard eller brutal også sig det er easy :P

Tror mig bare hard kan være pænt svært.


Dolph
 
Superbruger
Tilføjet:
15-08-2010 02:22:55
Svar/Indlæg:
655/39
Jeg ved nu ikke rigtigt, den skuffede mig da en del. Ved ikke med jer, men der var slet ingen zerg missioner. Efter min mening skulle sådan et stort spil som dette, have campaign til hver rase som f.eks. Company of heroes. :no:

Vil nok give den 6.5/10


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Dolph xD d. 15-08-2010 02:23:45.


Frede86
 
Overclocker
Tilføjet:
15-08-2010 02:52:17
Svar/Indlæg:
193/69
#3

det kommer jo.



Tahiti
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-08-2010 09:00:42
Svar/Indlæg:
2676/147
#3

Det kommer ;)


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Tahiti d. 15-08-2010 09:01:14.


Tenkin
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-08-2010 10:45:28
Svar/Indlæg:
3332/33
10/10 er lidt af en overdrivelse. Genuz er inde på mange af de rigtige ting.

Personligt har jeg aldrig været den kæmpe fan af Starcraft, så bare ved to'eren her bliver jeg nødtil at tage en pause for hver eller hver anden mission jeg har taget. Ellers kører jeg helt død i det.

Cut scenes er fede og historien er der styr på, men selve campaign byder nu ikke på noget specielt nyt. Det er meget lineært, selvom man får et par valg en sjælden gang imellem.

Tror spillet er lidt hyped og overratet, hvis man spørger mig. 😴 Dermed sagt er det ikke et dårligt spil.


sail
 
Overclocker
Tilføjet:
15-08-2010 11:16:41
Svar/Indlæg:
306/21
Spillet er i store træk ikke en tøddel forskellig fra det gamle. Bevares grafikken er blevet pudset af men ellers. Personligt finder jeg det ikke specielt interessant at sidde og kigge fine fine cinematics, men er mere tiltrukket af multiplayer delen.
Og ja der kommer naturligvis campains til de andre racer når der er gået lidt tid, og blizzard mener de kan tillade sig at trække lidt flere penge op af lommerne på os.


MaddPirate88
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-08-2010 11:23:50
Svar/Indlæg:
2576/125
Min store skuffelse ved spillet var de manglende cinematics. Tror der er 3-4 stykker og resten af mellemsekvenserne er med ingame grafik, hvilket ikke er særlig fedt, hvis du ikke har en maskine der kan køre i maks.
Som Genuz også er inde på så er den bedste taktik at bygge en masse SCV'er i starten, og ja så er resten barnemad. Især på medium. Og som Tenkin siger, så har det været alt for hyped og overrated. Jeg er faktisk for at sige det mildt lidt skuffet, der mangler simpelthen noget i spillet, som havde hævet det over gennemsnittet. Vil faktisk sige at Dawn of War 2 er langt federe med en meget mere cool historie. StarCraft handler for lidt om taktik, og mere bare at have den største hær. Company of Heroes har endda mere at byde på historie mæssigt og taktisk.

Spillet er ikke dårligt, men formår heller aldrig at hæve sig over gennemsnittet


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af MaddPirate88 d. 15-08-2010 11:24:41.


QwQ
 
Superbruger
Tilføjet:
15-08-2010 11:49:50
Svar/Indlæg:
160/35
Kan sagtens følge Genuz i hans mening men at sige det er nemt synes jeg måske er lidt overdrevet. normal er rimelig nem men hard er nu en del sværer. imo sys jeg der burde være noget mellem normal og hard.

synes campaign var megetr fedt lavet, selvom at missionerne måske var lidt ensformet, altså scv konstant. det kune de godt ha gjort mere ud af.


ang, taktik er det sindsyg meget taktik i spillet så det er direkte løgn det som folk siger. hvis i mener at der ikke er det store taktik så prøv at brug andre taktikker end den samme hele tiden. fx. stalkers er der meget taktik i via blijnk hvor man kan kite og fx. mutalisk er geniale til harass for at ødelægge fjendens probes/drones/scv. fx. hydras er gode til suprise attack med nydus og zerglings er geniale til lynhurtigt angreb istarten samt de kan laves til banelings og pludselig smadre en wall på no time eller deres mest kritiske bygninger. sådan er der næsten en taktik til hver unit.

imo det bedste spil jeg har spillet i mit liv for at være 100% ærlig. dog "kun" 9/10 fra mig af da det altid kan laves bedre og at campaign missionerne var lidt ensformet samt andre små "fejl"(fx. zoom)

EDIT:
ang. at der kommer 2 andre spil - altså heart of swarm og Legacy of the Void - synes jeg er fedt de har delt det op, da man har noget at glæde sig til og at man kan spille sig træt i den første og få det livet op ved hver af de andre release. der kommer jo både nye units, campaign, fixes, features osv. imo er det helt klart iorden at de presser flere penge ud af folk, så længe at man får noget for pengene hvilket jeg helt klart tror man gør.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af QwQ d. 15-08-2010 11:52:12.


Tenkin
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-08-2010 12:18:00
Svar/Indlæg:
3332/33
#9 Her er et godt eksempel på min undren over høje karaktere. For at sige det er det bedste spil du har spillet og så give det 9/10 får det jo bare til at lyde som en slags fanboyism. 😴 No offense, det er slet ikke ondt ment, der ligger bare ikke rigtig en forklaring på, hvorfor det lige er THE GAME 🙂

Men altså, spillet bringer jo meget begrænset nydt. Som jeg ser det, så er det SC1 om igen, med nice interface, bedre grafik (dog ikke noget som lever op til dagens standarder, se bare hvordan physics mere eller mindre ikke er ret meget i spil) og så lige med en ordentlig patch til nye units og det pjat.

Altså, ingen tvivl om at Starcraft er sejt og Blizzard laver gode spil, SC siger bare ikke mig noget, men selvom man smed alle sine fordomme væk, så ville jeg ikke synes at Starcraft ville have noget over alle andre spil.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Tenkin d. 15-08-2010 12:18:40.


Frede86
 
Overclocker
Tilføjet:
15-08-2010 12:22:33
Svar/Indlæg:
193/69
#10

Det er jo klart hvis det ikke siger dig noget.

jeg vild med det og derfor anbefaler jeg det 🙂


Tenkin
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-08-2010 12:31:37
Svar/Indlæg:
3332/33
#11 Nej, det er ikke "klart". For som du nok kan høre, er jeg rationel nok til at sige "Det er sgu et godt spil." og jeg har set en del casts efterhånden også.

Altså, selvom det ikke lige siger mig noget, så kan jeg godt se kvaliteterne i det. Og derfor siger jeg det med fanboyisme. Jeres argumentation er nemlig "jeg er helt vild med det, derfor giver jeg det 10/10." hvilket er pænt meget bullshit. 😴


#13
QwQ
 
Superbruger
Tilføjet:
15-08-2010 12:47:53
Svar/Indlæg:
160/35
12# det er på ingen måde bullshit. vi giver bare ikke en forklaring. gider ikke sidde og skrive en roman om hvad der er godt i spillet og derfor nøjes jeg med at skrive at det er et godt spil samt plukker de negative ting ud fra spillet, dermed er resten rigtig godt lavet!

grunden til det ikke for 10/10 er fordi som sagt alt kan gøres bedre, og der er nogle mangler på spillet. i og med der er nogle mangler og jeg stadig giver det 9/10 er ikke pga. 'fanboyisme' men pga. det er så godt gennemført at selvom der er nogle mangler er det stadig kanont godt.

men det som fænger mig er at det er godt og gennemført, samt det ikke ligner andre spil jeg har prøvet.

derimod hænger det ikke sammen at du beskylder mig for at være fanboy men alligevel skriver "no offence" ....anyway jeg vil ikke sige jeg er fanboy af blizzard da jeg hader wow og warcraft men elsker sc2 og diablo. - en blanding.


genuz
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-08-2010 12:52:08
Svar/Indlæg:
798/19
#2 Jeg er kun nået lidt under halvvejs på brutal, men synes ikke det virker meget sværere at køre skilpaddestilen der indtil videre, end det er på hard. Jeg synes sværhedsgraden er ret overkommelig, når man på normal kan klare stort set alle baner uden at miste bare én enhed, og man på hard har tid til at komme helt ud i krogene på de baner, hvor det ikke er meningen.

Så snart du er vant til at få det optimale ud af dine grupper ved at stikke af med de sårede eller bruge stimpack and run taktikker, så er autorepair/autoheal simpelthen for godt.

Jeg sidder og spiller lidt brood war lige nu, fordi jeg blev nostalgisk. Det giver altså en del mere sved på overlæben, selvom det er den dårlige kontrol med enheder, der giver mest modstand. Der er Starcraft 2 altså lidt mere tilbagelænet.


DJ
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-08-2010 13:13:34
Svar/Indlæg:
1431/233
Jeg må dog sige jeg er meget imponeret over spillet. i mine øjn er det lige som det skal være. Ja det er meget muligt det ligner det gamle meget... men det hedder jo også starcraft 2. så alt andet ville da være åndsvagt.

og jo det har en masse med taktik at gøre. folk har simpelhen spillet for lidt hvis de mener andet.


Tenkin
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-08-2010 13:14:25
Svar/Indlæg:
3332/33
#13 Jeg skrev ikke at du var en fanboy, jeg skrev at sådan som du formulerede dig selv, så lød det som noget fanboyisme lignende. Og så vil jeg give en fløjtende for, hvad du præcist synes om spillet i detaljer, når du ikke skriver det har jeg jo ikke andet at forholde mig til. 😉

At bruge et argument som "jeg er vild med det og derfor får det høj karakter", er bullshit i min verden. Hvis du kan finde ud af at hive nogle gode værdier frem og sammenligne med andre ting, så er der respekt for det.

Der er i flere posts blevet argumenteret for, hvorfor det måske er et lidt overrated spil. Blandt andet at fra SC til SC 2 er der altså ikke sket så pokkers meget, trods den MEGET lange ventetid.

De eneste argumenter for, hvorfor det skal have høj karakter er "det er fedt og gennemført" hvilket jo selvfølgelig er rigtigt, men der er sgu ikke nok i det til at rose spillet 100% med 9 og 10 taller.


Retro
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-08-2010 16:48:29
Svar/Indlæg:
1643/172
Det eneste jeg ikke bryder mig om er at ingen af 4 side historier der er i singleplayer delen aldrig rigtigt bliver 100% afklaret, samt at slutningen er skuffende og ikke lægger op til kæmpe cliffhanger, som næste del kunne bygge videre på.

Hvad sker der med Tosh, Valerian, Mengsk, Zeratul, Zerg/Protos hybrid, som man så i Starcraft 1 (StarCraft - Dark Origin) blive skabt af en Ghost ved navn Duran, som sjovt nok er Dr.Narud stavet bagfra fra Starcraft 2, så er Dr.Narud og Duran en og den samme? Ja og så mangler vi svar på om Mengsk mister magten eller ej osv. Der er mange tråde, som mangler at blive besvaret ordenligt.

Link til Dr.Narud:
http://starcraft.wikia.com/wik...


MaddPirate88
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-08-2010 17:14:06
Svar/Indlæg:
2576/125
#17 Ja, det glemte jeg helt at nævne, og alle de side missioner virker ikke til at have nogen indflydelse på historien. Den er total lineær og ligger op til at der skal være en terran campaign mere.


Jacob_Lindberg
 
Overclocker
Tilføjet:
17-08-2010 02:11:08
Svar/Indlæg:
137/16
Gennemførte også campaign for et par dage siden: Uden at gide til at skrive en længere afhandling, vil jeg gerne tilslutte mig folkene, der er positivt stemte. Virkelig et underholdende og varieret spil.

At nogen kan tage spillet på brutal er jeg godt nok imponeret over. Jeg har prøvet at gennemføre den sidste bane i spillet +10 gange på hard, og jeg bliver overløbet hver gang.

Man kan vel ikke brokke sig over sværhedsgraden, hvis man ikke spiller på brutal?


Tenkin
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-08-2010 08:59:56
Svar/Indlæg:
3332/33
#19 Hvis du har failet 10+ gange bare på hard, så er der jo også et eller andet galt. Det er jo ikke sjovt at sidde med et spil som er umuligt. Der er forskel på det, og så til at det er udfordrende.


MaddPirate88
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-08-2010 09:07:22
Svar/Indlæg:
2576/125
#20 Han er ikke den eneste 😉


Tenkin
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-08-2010 09:48:53
Svar/Indlæg:
3332/33
#21 Det er lidt det jeg mener. Hvis normale folk sidder og slås med et spil, så behøver det jo ikke være dem der er noget galt med. Imo skal producenten jo sørge for at det stadig er sjovt selvom det er udfordrende.


animal-mik
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-08-2010 12:51:26
Svar/Indlæg:
908/160
har også gennemført spillet på casual(let) og normal(også ok)
har problemer i visse misioner i hard - bliver ovrrendt i visse misioner.
så dem der kører hard eller brutal må have en helt anden spillestil end mig..


MaddPirate88
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-08-2010 12:58:19
Svar/Indlæg:
2576/125
Forstår heller ikke man kan slutte spillet af med den sidste mission. Come on, jeg elsker normalt de der last stand missioner, men at slutte den af med ren forsvar er sgu lidt for tamt. Ikke noget med at redde nogle enheder eller ødelægge nogle bygninger ved fjenden, så det bliver lidt nemmere for en, nej nej man skal bare grave sig ned og så er den skid slået.


#25
sail
 
Overclocker
Tilføjet:
17-08-2010 14:33:44
Svar/Indlæg:
306/21
Bliver sku nød til at tilslutte mig #24 synes også sidste mission var ret plat. Byggede selv en fornuftig hær op, og gik så ud for at 'rydde lidt op' så at sige .. stor fejl, fik så mange tæsk det halve kunne være nok. Nej man skal selvfølgelig bare stå og kigge i basen med alle sine lorteenheder og venter på timeren. Lidt plat efter min mening.


animal-mik
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-08-2010 16:16:06
Svar/Indlæg:
908/160
hvor mange missioner er der ? - ved mig står der 25 af 26 gennemført
slutter på Char med sekvensen med kerrigan/Jim og marinen.

har gennemført de 4 missioner som protoss(laboratory , crystall)
og tog Nova over den anden(ghost)

andre siger der er 30 ?.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af animal-mik d. 17-08-2010 16:17:14.


Retro
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-08-2010 01:39:21
Svar/Indlæg:
1643/172
#26 Der er en hemmelig mission 😀

Du finder den på følgende map "Media Blitz"

Secret Level!

Secret: In the lower right hand corner, there is a Science Facility which can be destroy destroyed. Doing so will reveal a Secret Document. Pick up the Secret Documents with a ground unit and it will unlock the "Piercing the Shroud" mission.