10/10 er nok lige en tand for meget.
Historien er rigtig god og fluffet er bundsolidt.
Grafikmæssigt er det pænt uden at være nyskabende. Jeg ville rigtig gerne have nogle flere zoom muligheder, især når man begynder at få flyvende enheder. Der mangler også de animationer, man f.eks. ser i Dawn of War, til at gøre det mere interessant at kigge på.
Sværhedsgradsmæssigt er kampagnen en joke, selv for en, der spiller så lidt rts, som mig. Jeg tog mig selv i at sidde og udrydde Zerg baserne for hyggens skyld i mange af de baner, hvor man bare skal løse en enkel mission. Opskriften til alle maps er generelt at bygge SCVs indtil man skammer sig og slå sig løs efter en halv time. Mange baner kan man også tage fjenden på sengen, hvis man kører med rush fra starten af.
Desuden er medics og senere Science vessels er alt for effektive, når man har nok af dem.
Heldigvis er der acvhievements, så man kan få mere udfordring ud af spillet. Desværre får man først at vide, hvad de forskellige achievements er EFTER man har spillet banen. Så det kræver at man spiller dem igennem en ekstra gang, hvis ikke man har gættet det i løbet af banen.
Så min vurdering vil nok nærmere være 8.5/10. Men stadig det bedste spil, der er kommet i 2010 indtil videre.