Larm fra Nvidia grafikkort

Grafikkort d.  15. august. 2010, skrevet af Kent85
Vist: 445 gange.

Kent85

Erfaren rotte
Tilføjet:
15-08-2010 19:19:47
Svar/Indlæg:
0/1
Hej

Siden november 2009 har jeg haft en Dell Studio XPS 8000 med Intel(R) Core(TM) i7 CPU processer, 6,00 GB RAM og Nvidia Geforce Gts 240 grafikkort.

http://www.nvidia.com/object/p...

Computeren fungerer fint stadigvæk, men når jeg åbner store programmer såsom spil, begynder fanen på mit grafikkort at larme som en hårtørrer, og det er ikke til at holde ud. Derfor rengjorde jeg hele cabinen inkl udluftnings fanen og CPU fanen for støv. Jeg har også fået det meste af snavset fra grafikkortets fane væk. Det har dog ikke hjulpet overhovedet og efter at have surfet rundt på nettet, fandt jeg ud af, at man kan dæmpe larmen ved at tilsætte en slags olie til fanen. Det kræver bare at jeg fjerner grafikkortet, hvilket er helt umuligt, da det ligner at den er lamineret sammen til cabinen.

Hvordan skal jeg løse dette problem?

Venlig hilsen

Kent
OverLorD

Superbruger
Tilføjet:
15-08-2010 19:31:06
Svar/Indlæg:
1471/40
1: En lidt klarere forklaring ville nok hjælpe 😉
Skal det forstås derhen at grafik kortet er lamineret til kabinettet? Eller er det grafik kortets køler der ikke kan løsnes fra kortet?
2: Har du prøvet at styre kortets blæser ved hjælp af software, dette kunne måske afhjælpe støjen noget.

SoundWave

Elitebruger
Tilføjet:
15-08-2010 21:02:38
Svar/Indlæg:
3011/103
Jeg tror ikke på, at grafikkort er sat sammen med kabinettet. Det er muligt, at der sidder en holder i siden af grafikkortet, så det er stabiliseret, men det er nok også det.

Har du mulighed for at tage nogle gode billeder af det og smide her i tråden?