AppleTV og andre media players...fortsat...

Diverse d.  15. august. 2010, skrevet af boyboy
Vist: 1226 gange.

boyboy
 
Nørd
Tilføjet:
15-08-2010 22:30:49
Svar/Indlæg:
47/6
Hej, jeg går og overvejer at give mulighederne fra the luxury and comfort of the couch et ekstra pift.

Jeg har så læst lidt om AppleTV og det lyder jo ganske smart.

Meeeen... vi har jo alle prøvet at købe noget, hvor der på dåsen stod det smagte godt, og så var det en lort i brun sovs (!?) Så tænkte det kunne betale sig at spørge herinde.

Whats the verdict? 🙂


Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af boyboy d. 18-08-2010 17:27:11.
sct_nicolaus
 
Overclocker
Tilføjet:
15-08-2010 23:27:20
Svar/Indlæg:
48/0
Du kan få medieafspillere der både er langt bedre og langt billigere. Da AppleTV er et Apple produkt, er den meget kræsen med hvilke formater den gider afspille...

Et eksempel på et bedre produkt: WD TV Live http://www.wdc.com/en/products...


test123
 
Overclocker
Tilføjet:
15-08-2010 23:45:21
Svar/Indlæg:
1017/8
#0 Som #1 siger.

der er også popcorn fks.



boyboy
 
Nørd
Tilføjet:
16-08-2010 00:08:04
Svar/Indlæg:
47/6
#1 + #2

Men kan de moddes så de også har XMBC og Boxee mm. - For det virker jo ultimativt cool i mine øjne!

Er storbruger af XBMC og har været det lige siden det kom, så der ligger jo også lidt i det der for mig.

Men det er klart, hvis man også kan det med bl.a. WD's løsning som er billigere, ja så kommer AppleTV da hurtigt til kort!


Se her:

http://www.youtube.com/watch?v...


Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af boyboy d. 16-08-2010 00:09:11.


Kasseren
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-08-2010 00:21:21
Svar/Indlæg:
1814/48
Hvis du skal købe Apple TV så vent til de lancerer næste generation!

På nuværende tidspunkt er Apple TV en miniPC, fra 2007, med en x86 processor, mens næste generation ifølge http://www.engadget.com/2010/0... bruger Apples A4 processor. Derfor vil software til den ene enhed næppe fungere med den anden.


boyboy
 
Nørd
Tilføjet:
16-08-2010 00:25:16
Svar/Indlæg:
47/6
Ok, jeg sidder lige med tippet fra de 2 foregående svar og vil gerne finde et reelt alternativ til AppleTV, altså med samme eller flere muligheder.

Hverken WD TV Live eller Lacie LaCinema kan efter sigende komme i nærheden af AppleTV som de er nu. Vil tjekke op på XBMC-forums foretrukne nu, nemlig Zotac Mag.

Vender tilbage med mit valg, og så skal der indkøbes :D


simsondegn
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-08-2010 08:19:41
Svar/Indlæg:
358/92
#0 Hejsa.

Jeg er selv tidligere ejer af en Apple tv.
Her er mine erfaringer med den:

+ Kanon til musik/SD-video
+ video-podcast
+ Youtube
+ Boxee og XBMC


- Kan ikke afspille HD film ( Max. 720p under 5000 bitrate )
- Man kan ikke slukke for den. Dvs. harddisken/blæser kører hele tiden.

Hvis du kan leve med de minusser den har, er den kanon til de andre ting og dejlig nem at bruge. Selv sheriffen herhjemme kunne bruge den.
Den er jo samtidig pæn at have stående.


Skriv hvis der er mere du vil vide.

Mads


boyboy
 
Nørd
Tilføjet:
16-08-2010 08:58:25
Svar/Indlæg:
47/6
Cool at høre fra en tidl. ejer!

Sgu da godt nok surt den ikke vil afspille HD film, det var jeg helt overbevist om! :(
Når du skriver man ikke kan slukke for den og at hdd og fan kører konstant, er det vel fordi de ting ret tydeligt kan høres?

Fandt du en anden løsning da du skaffede dig af med den?


slate_dk
 
Superbruger
Tilføjet:
16-08-2010 09:10:24
Svar/Indlæg:
651/11
AppleTV er en oldsag; rygtemøllen forventer at der kommer en ny fra frugtfirmaet baseret på AMDs kombi CPU
http://ing.dk/artikel/110839-a...


boyboy
 
Nørd
Tilføjet:
16-08-2010 09:32:00
Svar/Indlæg:
47/6
#8

På en måde er jeg ligeglad med CPU/GFX i den da den lader til at være ganske hurtig og jeg skal jo ikke spille spil på den.

- Men kommer de larmen til livs, hvilket jeg lige på en anden side fik bekræftet eksisterer, ja - så er det et mærkbart fremskridt. Dog vil den jo antageligt komme til at koste mere og så har de endnu et stort minus.

Jeg er ved at forelske mig lidt i Zotac Mag, og forsøger nu at finde fejl og mangler inden jeg beslutter mig :)




inside
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-08-2010 11:28:58
Svar/Indlæg:
805/46
Har en ven som selv købte et AppleTV. Og der gik ikke lang tid før han solgte det, og købte en Apple Mini i stedet for. Trækker XBMC (Plex når vi snakker mac) uden prob, men dog skal man også helst holde sig til mkv 720p!

Jeg valgte i stedet og købe et mini atx mobo med HDMI og optisk udgang, og så fyrer XBMC ind på den. Det er uden tvivl det bedste mediacenter jeg har haft (brugte PS3 før, og havde en WDTV). Kan varmt anbefales at bygge det selv :)


simsondegn
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-08-2010 11:38:55
Svar/Indlæg:
358/92
#7 Den eneste måde jeg kunne slukke for den, var at hive strømstikket ud :no:
Overvejede en lille IDE SSD eller adapter til CF kort og ligge styresystemet på den, for at mindske støjer fra harddisken, samt nedbringe varmen. Afspillede nemlig alle mine film fra extern harddisk, så den interne harddisk behøvede ikke være særlig stor. 4-8 GB skulle kunne gøre det.

Har siden købt en WD TV Live boks, da WD langt om længe har fået DVD menuer til at virke.
Har nemlig mange børnefilm til ungerne, som har flere kapitler og derfor var DVD menu et krav for mig.

Mads


Kasseren
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-08-2010 14:09:40
Svar/Indlæg:
1814/48
@9 Faktisk er rygtet at det kommende Apple TV bliver en del billigere, der er rygter om $99, men det bliver så også en helt anden maskine der kører en version af iOS(ikke en version af OS/X) uden egen harddisk og sandsynligvis ikke vil køre med XBMC/Boxee. Den vil stadig være begrænset til 720p.

Skal det være Apple så er den nye Mac Mini et godt bud på et mediecenter, men med en pris startende på 6.199,- så skal man være glad for Apple for at den er pengene værd.

Ellers kunne en af Zotac Mag modellerne nok være et godt valg.

Edit: Kom lige til at tænke på oprindelsen for XBMC og tænkte om en af de nye XBOX 360 ikke også kunne være et bud? Prismæssigt ligger de jo ganske godt.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Kasseren d. 16-08-2010 14:18:08.


svedel77
 
Grafiker
Tilføjet:
16-08-2010 19:02:43
Svar/Indlæg:
2263/307
Hvorfor ikke bygge/købe en lille Atom PC med ION chipset? Så kan den også bruges som PC i en nødsituation. Og du er helt fri til at vælge det mediecenter software du allerbedst kan lide. Jeg har brugt programmet "Mediaportal" en hel del.


boyboy
 
Nørd
Tilføjet:
16-08-2010 23:59:59
Svar/Indlæg:
47/6
Jeg vil jo gerne have netop den løsning der ligger i at man lovligt kan leje film og streame dem i HD kvalitet direkte til sin skærm i stuen, samt køre XBMC / Boxee mm.

Den skal ikke have et CD/DVD etc. drev, den skal fylde mindst muligt, larme mindst muligt, ikke køre Windows, bruge mindst muligt strøm, have hdd man kan lagre medier på, være fjernbetjent, have HDMI, den skal kunne startes op og virke inden for få sekunder... Og så kan jeg ikke lige finde på mere nu :)

Jeg har allerede en X360 og den tjener ikke tilnærmelsesvis det formål jeg søger, jeg har også adskillige Xbox Classic med XBMC på men vil ud i en mindre støjende løsning, samt mindre strømforbrug. - Men stadig til dato den gamle Xbox der slår samtligt jeg har set på markedet når den ellers er mod'ed med XBMC.

WD TV Live er en umiddelbar lækker løsning, men kan dog langt fra det jeg søger, desværre. - XBMC er sgu et must for ethvert mediecenter når man først har haft det!

Jeg går videre i min søgning, og skal nok inden ugen er omme have fundet min løsning!


sct_nicolaus
 
Overclocker
Tilføjet:
17-08-2010 10:19:05
Svar/Indlæg:
48/0
#14

Det lyder helt sikkert som en Nettop du søger, den kan det du vil have den til. Jeg har selv Asrock Nettop ION 330HT. Fylder intet, forbruger intet, larmer ikke, og så kan den konfigureres præcis som du ønsker det.


boyboy
 
Nørd
Tilføjet:
17-08-2010 23:38:24
Svar/Indlæg:
47/6
Alright, men den har da CD/DVD drev og starter ikke op på få sekunder, eller hvad?


sct_nicolaus
 
Overclocker
Tilføjet:
18-08-2010 07:19:28
Svar/Indlæg:
48/0
#16

Du kan købe den med Bluray hvis du ønsker det. Asrock har lavet noget quickstart på den så den starter op på et par sekunder. Personligt bruger jeg bare helt almindelig "Sleep" funktion, så starter den altid op på ingen tid.


boyboy
 
Nørd
Tilføjet:
18-08-2010 12:33:02
Svar/Indlæg:
47/6
Jeg endte med at købe A. C. Ryan PlayOn!HD Mini...

Den har alt det jeg ledte efter - dog ikke understøttelse af XBMC, men den understøtter torrents og jeg kan med et mod også få den til at understøtte NZB - Så er det til at leve med. Netværksdelen er også dækket ind.

Derudover har den både wired og wireless network, understøtter bluray iso, samtlige mpeg, iso, vob, divx/xvid, mkv, h264 og mange flere.

Den har 1000+ digitale radiostationer, så jeg kan kyle min DAB af helvede til.

Den starter hele systemet op på under 15 sek og kan slukkes helt fra remote control, det kan flere andre medieafspillere heller ikke prale af.

Den streamer selv BluRay uden at lagge - hvilket er problemet med flere af de populære medieafspillere.

Den modtager 300mbps trådløst fra netværket og sender 150mbps trådløst over netværket - Impressive!

Så den har jeg imorgen hvis alt går efter planen! 😎


KEFiR-
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-08-2010 12:55:51
Svar/Indlæg:
274/69
ldit off topic

#18

Hvordan klare den det med f.eks. True HD og DCS HD.

har en WD TV live som endelig fungere ok, men den fejler bare for tit i surround dekodningen.


boyboy
 
Nørd
Tilføjet:
18-08-2010 17:25:09
Svar/Indlæg:
47/6
#19

Jeg er dig svar skyldig lidt endnu, men ud fra reviews at bedømme skulle den ikke have de børnesygdomme der stadig følger med WD TV / WD TV Live og flere andre maskiner.

Vender tilbage med svar en af de næstkommende dage!


~ashes~
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-08-2010 10:31:11
Svar/Indlæg:
828/108
#19

Det klarer den fantastisk! - Jeg har selv en A. C. Ryan Playon!HD og det virker fantastisk. Den kan tage lidt tid om at få sat op til netværk, SMB med mere... Men når det så virker så kører den som en drøm!

Samlignet med AppleTV og WD TV Live ligger den langt foran. Den eneste jeg til dato har set som virker ligeså go eller bedre er Mede8er, men jeg ved ikke om man kan købe dem herhjemme endnu.

😉