Sporingspogram til stjålet pc

Hyggehjørnet d.  16. august. 2010, skrevet af E2X
Vist: 1337 gange.

E2X

Elitebruger
Tilføjet:
16-08-2010 21:53:31
Svar/Indlæg:
4018/217
Hvis man skulle være så uheldig og få stjålet sin pc ville det jo være fedt at have et program der kan spore den stjålne pc så man kan få straffet tyvene og evt få sin computer tilbage.

Jeg har set på noget fra Gigasoft men man kan ikke betale eller lave en bruger nogen steder på deres side. http://www.gigasoftworld.com/d...

Derfor spørger jeg er der nogen der kender nogen programmer der kan det samme eller om der er nogen der ved hvordan man får købt programmet fra gigasoft?

Mvh Elias
sesam

Elitebruger
Tilføjet:
16-08-2010 22:12:15
Svar/Indlæg:
2516/381
Ar..

Kan ikke huske hvad det hed,, så noget i en avis den anden dag..

noget sporings software,, hvor man kunne se plasering og det,, man kunne endda aktivere webcam,. så man kunne se tyven..

Skal nok lige tjekke op på det,, men alle aviserne er smidt ud,, går nok lige en dag eller 2 før jeg er hjemme hos de gamle,, så kan jeg lige tjekke deres avis..

men der kommer jo nok andre gode svar inden da 😛

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af sesam d. 16-08-2010 22:12:32.

p0Pe

Elitebruger
Tilføjet:
16-08-2010 22:24:43
Svar/Indlæg:
3100/53
http://www.absolute.com/en/loj...

lidt google søgning, og den kom frem

torsk2

Elitebruger
Tilføjet:
16-08-2010 22:32:52
Svar/Indlæg:
122/3
ikke for at være nederen... bliver de fleste stjålne maskiner ikke formateret? de fleste tyve (eller købere...men det er jo stort set det samme) er ikke dumme idag

JanB

Overclocker
Tilføjet:
16-08-2010 22:37:10
Svar/Indlæg:
58/1
PCFINDER!! :P

Eneste firma jeg har hørt om virkede..
Spiste frokost med ejeren og fik nogle meget tekniske forklaringer om hvordan det logger alt udstyret i maskinen.

Gik stadig derfra skeptisk..

JanB

Overclocker
Tilføjet:
16-08-2010 22:37:40
Svar/Indlæg:
58/1
Eller, fandt ud af.. Skift netkortet, så er programmet boned.
- Men ok, hvem skifter det i en laptop!

sesam

Elitebruger
Tilføjet:
16-08-2010 23:00:37
Svar/Indlæg:
2516/381

crankyrabbit

Elitebruger
Tilføjet:
16-08-2010 23:40:57
Svar/Indlæg:
7765/230
komputer for alle havde for et par mdr siden et program du ligger på din bærbar og en anden pc..
når du aktiverer din bærbar som stjålet tager den et pic næste gang den bærbare kommer på nettet og sender det til dig sammen med netadressen... begge dele afleverer du så til politi og får forhåbentlig så din bærbare igen
og er du rigtig heldig kender du vedkommende der bliver sendt et billed af så du ved hvem det er skal slås i gulvet..he he

Zorba

Superbruger
Tilføjet:
17-08-2010 00:02:17
Svar/Indlæg:
1142/59
Det er ikke særlig brugbart med kun en software løsning. Køb hellere en bærbar computer, hvor sporingen er embedded på bundkortet. Jeg mener Dell har CompuTrace i deres BIOS eller hvad det hedder. Jeg har dog aldrig prøvet det, så jeg ved ikke lige hvor effektivt det er. Det er dog en del sværere at bryde det på hardware niveau og nok også de færreste tyve der har forstand på det. Formatering er jeg dog sikker på de kan finde ud af, hvilket er der OS software bliver en 50-50 løsning.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Zorba d. 17-08-2010 00:02:48.

test123

Overclocker
Tilføjet:
17-08-2010 00:12:22
Svar/Indlæg:
1017/8
Som #8 er inde på.

Dell tilbyder = Dell ProManage System

MuhammadMJensen

Overclocker
Tilføjet:
17-08-2010 00:36:55
Svar/Indlæg:
1019/39
ellers kunne man jo sætte en lille gps tracker i den istedet.. ja det er nok lidt dyrere men det meste gps-udstyr er jo ved at være nede i pris, også koster det vel alligevel en del de programmer til sporing, det ville jeg ihvertfald gøre hvis det var mig.

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
17-08-2010 06:53:11
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #0

Forudsat, at tyven er dummere end gennemsnittet og evt. sælger den videre til en, som er dummere end gennemsnittet, skal vedkommende stadigvæk sidde og kigge i dine ting.

Som om løsningen reelt duer til noget? Kun hvis tyven har interesse i at kende dine data - hvilket er sjældent, med mindre vi snakker industrispionage og alt sådan noget.

Personligt, har jeg ikke megen fidus til den slags software. Det kan ret let omgåes, som nogle nævner, ved eks. en formattering.

Hvis det var mig, ville jeg hellere gøre computeren "uattraktiv". Brændemærker, tatoveringer, syremærker og hvad det nu ellers hedder.

Dén fremgangsmåde har dog to store ulemper:
a) Det skæmmer din computer.
b) Det besværliggør eventuel senere salg.

Men hvis det er en computer som du er glad for og regner med at beholde (eller forære væk til noget familie eller andet bekendtskab), så vil jeg klart anbefale noget lign.: "Tilhører Elias - returnér venligst ved bortkomst."

Evt. et telefonnummer el. lign. så andre kan kontakte dig, hvis de tror at vedkommende har en stjålen computer.

... politiet? De løfter ikke en finger for den slags med mindre de tilfældigvis støder ind i en hæler med 500 computere i sin lejlighed. Så kan du være heldig at få lov til at købe din computer tilbage til politiauktion.