-> #4
Faktisk, så er optisk endnu en forringelse af signalet, eftersom du smider to ekstra konverteringer ind. Bare fordi signalet er optisk (eller generelt "digitalt") behøver det ikke at være bedre af dén ene grund.
Lad mig sige det således:
Der er en grund til, at godt digitalt grej (uanset anvendelse) koster kassen.
Hvis du kunne sætte en signalmåling på dit signal (eks. et oscilloskop el. lign.) ville de fleste "digital-signal elskende" personer blive flove i fjæset over nogensinde at have kommet med påstanden om, at digitalt "altid" er bedre.
At man kan høre forskel betyder ikke, at det ene partout er bedre end det andet 🙂
Jeg kan sagtens forstå dine bevæggrunde for dit valg - jeg kører selv med optisk, men det er mere af nød end af lyst.
Færrest konverteringer som overhovedet mulig, færrest "knæk" på linjen, fra kilde til formidler. Så får man bedste lyd.
Og ja. Så snakker vi igen feinschmeckeri [findes det ord overhovedet? 😐], hvilket også bør være incitament til netop ikke at bruge det som argument.
Kan du følge mig? 😳
Min pointe var sådan set. Jeg tror, at du vil blive meget gladere, for noget "godt analogt", i stedet for noget "lige-til-grænsen" digitalt.
... det giver jo ikke mening det her.
For satan.
Altså.
Jo mere lort du propper i kassen (stationær, bærbar, bilradio, what-ever) og jo mindre det koster. Jo mere kan du være sikker på, at det er samlet af de billigste komponenter, hvis ikke den billigste alt-i-en komponent.
Hvis du derimod tænker: Hey. Jeg vil bare gerne have den bedste kvalitet, for mine penge, en løsning jeg vil sætte pris på - i mange år fremover - så skal jeg nok et par hop ned ad stigen.
Hence - En løsning som den jeg foreslår.
Jeg bliver ikke sur, hvis du ikke vælger den. Bare lige for at få dét på det rene 🤣
Men tag ned og lyt til den, og tag noget af din yndlingsmusik med. Noget du ved, præcist hvordan det lyder, når du er derhjemme.
Tag i den lokale Hifi-biks (uanset navnet, bare så div. fanbois ikke bliver pissed), og prøv at sammenligne.
Jeg lover, at du ikke vil blive skuffet og du ved præcist hvad dine penge går til 🙂
P.S.: Fik lidt tid til at gå med at kigge på B&W CM7 og -CM5 i dag. Mine egne DM601'ere lød som mudder da jeg kom hjem.
Bare for at advare dig 😀 😛
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af NoNig d. 17-08-2010 22:26:53.