Hjælp : Panasonic. se film fra pcer

Media Center d.  19. august. 2010, skrevet af SPYA
Vist: 973 gange.

SPYA

Superbruger
Tilføjet:
19-08-2010 21:13:37
Svar/Indlæg:
56/9
Hejsa

jeg har spurt på http://www.flatpanels.dk/flatf...
men uden held, håber der er nogle her der kan hjælpe mig.

har en Panasonic TX-P50G20ES hvor man kan vælge viera cast og se sine film fra sin pcer.

har en xp hvor jeg skulle instalere Twonkymediaserver, det virket bare ok, med det samme fant mit TV det den skulle, men det kostet penge at købe programmet, og jeg kunne læse at Win 7 have denne funktion, og da jeg ville have en anden pcer med win 7 som skulle bruges til det, ville jeg ikke invisterer i programmet.

men men men jeg har nu prøvet længe med win7 ulti.. men kan ikke få den til at vise sig på mit TV, er der nogle der kan hjælpe en frustret person.

Begge pcer sider på samme swits som mit tv, så den enste forskel er winxp med installeret Twonkymediaserver og den anden pcer med Win7 ulti.

Er der nogle der kan hjælpe mig, på forhånd tak

SPY
red_martians

Moderator
Tilføjet:
19-08-2010 22:21:37
Svar/Indlæg:
7881/1165
#0: du skal sørge for at windows mediacenter er aktiv og kører. derinde vælger du også hvilke filer fjernsynet må ha lov til at se.

@ngler

Redaktør
Tilføjet:
20-08-2010 08:14:05
Svar/Indlæg:
4033/364
mener at i Win7 kan man enable det i Media player..

men som #1 siger, det skal køre ..

SPYA

Superbruger
Tilføjet:
20-08-2010 11:49:30
Svar/Indlæg:
56/9
hejsa

har prøvet at have mediecentret til at køre, men skal lige prøve igen.

enste forbiendelse der er imellem TVet og pcer er jo igennem switsen.

/SPY

SPYA

Superbruger
Tilføjet:
21-08-2010 16:44:27
Svar/Indlæg:
56/9
hejsa igen

har fundet udaf det var min firewall i bulguard der blokeret ☹ ☹ 😕

hvad skal jeg enlig opne i den for at jeg ikke skal have den deaktiveret ?

er der nogle af jer det ved det tilfældig ?

på forhånd tak

SPY

@ngler

Redaktør
Tilføjet:
22-08-2010 11:06:47
Svar/Indlæg:
4033/364
er lige ude med hunden, men hvad jeg lige kan se så skal du enable upnp i din firewall. Hvis du ikke kan det , kan du måske se en liste med programmer som du kan tilføje som programmer som ikke skal blokeres af din firewall. Hvis det heller ikke kan lade sig gøre så kan du måske i windows media player vælge hvilken porte den skal bruge og så kan du tilføje dem i firewallen. Hvis du ikke kan ændre så er der en liste med porte her

windows.microsoft.com/en-US/windows-vista/Sharing-media-on-a-network-using-Windows-Media-Player

SPYA

Superbruger
Tilføjet:
22-08-2010 13:55:20
Svar/Indlæg:
56/9
hejsa

takker for det, vil lige prøve det.

/SPY