Nogen mekaniker på hwt?

Hyggehjørnet d.  19. august. 2010, skrevet af SpaceDog
Vist: 2822 gange.

SpaceDog

Elitebruger
Tilføjet:
19-08-2010 23:16:28
Svar/Indlæg:
1455/78
Hej.

Jeg søger lidt hjælp, jeg er ikke den store mekaniker, så bære over med mig, hvis jeg ikke er så god til at forklare 😉

Jeg har en gammel Seat Cordoba 1.6 i
Årgang: 1994
1,60 liter (1598ccm), 4 cylinder
55kW / 75hk
Motorkode: ABU

Mit problem er at den har svært ved at gå i 1. og 2. gear (kobling er fin, den er blevet tjekket), så havde jeg den oppe på en lift og tjekket gearstangen som går hen til gear-kassen. Der hvor der er en samling (lige før gear kassen) der sidder en rund gummi eller plastik ting som er løs, og det ser ud til at det er den som driller under gear skift (i må meget gerne sige hvad det hedder, altså den samling).

Så er mit spørgsmål, hvor kan man købe et rep kit? Jeg har kigget online hos t-hansen, hoyer auto, mekonomen & refako, men jeg har ikke kunne finde noget (måske kigger jeg de forkerte steder)

Jeg håber at nogen kan hjælpe 😀
WinterSilence

Overclocker
Tilføjet:
19-08-2010 23:56:15
Svar/Indlæg:
499/175
Det er sikkert koblingsforstærkeren (jeg er ikke mekaniker) for den gjorde det samme på min bil, da den var defekt. Billig at få lavet - tager 20 minutter 🙂

Hvis du "pumper" koblingen op med pedalen går det så nemmere med at skifte gear? (tryk hårdt ned 3-5-8 gange før gearskift til 1. og 2. gear). Hjælper det så er forstærkeren (der er hydraulisk) der er utæt og skal skiftes.

Rod ikke med det selv, men få en mekaniker til det, da lige det er godt og vel sår farligt, som at rode med bremserne uden, at vide havd man gør 🙂

Er det denne her?

http://www.sbs.dk/multimedia/c...

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af WinterSilence d. 19-08-2010 23:59:44.

SpaceDog

Elitebruger
Tilføjet:
20-08-2010 00:16:53
Svar/Indlæg:
1455/78
det er ikke koblingsforstærkeren som der er noget i vejen med, en mekaniker har tjekket hele koblings systemet, der er ingen læk, og er ok.