forstærke trådløs modtager

Diverse d.  22. august. 2010, skrevet af Karste1n
Vist: 642 gange.

Karste1n

Overclocker
Tilføjet:
22-08-2010 13:16:13
Svar/Indlæg:
74/13
Mojn!

Jeg har betalt for internet 500 meter fra hvor jeg normalt opholder mig, og tænkte det kunne da være smart hvis jeg kunne finde en antenne eller andet, der kunne forstærke min bærbars trådløse rækkevidde. Har hørt om antenner der kunne forstærke et signal op til 1000 m. Er der nogen sandhed i det?

bamselinen

Elitebruger
Tilføjet:
22-08-2010 19:58:01
Svar/Indlæg:
2145/218
Det vil nok være nemmest at smide en retnings bestemt antenne på routeren.
Tjek eventuelt denne side

http://mobile.daimler.dk/c5x_i... t

Karste1n

Overclocker
Tilføjet:
29-08-2010 12:48:12
Svar/Indlæg:
74/13
Problemet er at routeren ikke er min egen, men jeg betaler for nettet.

smart at oprette en tråd som man ikke formår at svare på i tide 😳

hightower

Elitebruger
Tilføjet:
29-08-2010 12:56:56
Svar/Indlæg:
2440/66
500m væk fra routeren? glem det.

E2X

Elitebruger
Tilføjet:
29-08-2010 13:33:34
Svar/Indlæg:
4018/217
Det kan du sagens. Jeg lavede et trådløst netværk der dækkede 2km2 her i sommers.

I dit tilfælde skal du have et netkort der kan sende kraftigere end det du har i din bærbare, to retningsbestemte antenner, en router du kan sætte en ekstern antenne på samt LOS (line of sight) hvilket vil sige ingen huse og ingen træer imellem. Kan så sige at et par træer gør ikke så meget igen.

Hvis du kan få fat i en af de gamle hvide netgear routere hvor du kan skrue antennen af vil de være perfekt. De virker nemlig vildt godt til det du skal bruge den til. Du skal så slå DHCP og alt det der fra på den og ændre dens ip så den ikke konflikter med din vens router hvilket vil sige at 192.168.0.xxx er udelukket.

Tjek evt i googlemaps hvor lang afstanden er, for tit så regner vi afstanden efter det vi skal gå og ikke efter hvor langt der er i fulgeflugt. For hvis der er under 200meter behøver du kun en retningsbestemt antenne på din router så længe der er LOS.
Har ikke prøvet hvis antennen er indendørs men tror godt du kan få det til at virke hvis du så har to retningsbestemte antenner pegende på hinanden hvor der kun er en tynd væg imellem og under 400meter imellem.

Du skal bruge den her som netkort på din computer. http://www.dealextreme.com/det...
Du skal hente den nyeste driver på nettet for den der følger med virker ikke så godt på vista 64bit/win7 64bit
Og den her antenne. 1stk hvis du bor under 200meter fra routeren og begge antenner er placeret udendørs og der er LOS og to stk hvis du bor under 1000meter fra routeren og begge antenner er placeret undendørs og peger på hinanden.
http://www.dealextreme.com/det...

Du skal være opmærksom på du skal betale moms og toldergebyr på 150kr, men tilgengæld er forsendelsen gratis. Og ja siden er sikker at bruge, har selv brugt den rigtig mange gange uden problemer.

Jeg lavede sådan et trådløst netværk med en afstand på 250 meter med træer imellem da jeg boede et sted i ballerup hvor der var tvungen internet på 0,5mbit i huslejen for 167kr om måneden som ikke kunne opgraders. Testede det faktisk til at virke på 750meter med en retningsbestemt antenne og en 5dBi antenne hvor der var træer imllem mig og senderen. Bor nu et andet sted også i ballerup hvor jeg betaler 99kr/md for 10/10mbit.

Calimero

Elitebruger
Tilføjet:
29-08-2010 15:41:01
Svar/Indlæg:
624/31
Man skal også være opmærksom på at det netkort du linker til er ulovligt at bruge i Danmark, da sende styrken er noget højere end den lovlige grænse.

Edit: Man kan på mange routere / access point ligge alternativ software på som også kan skrue lidt på sende styrken. Her skal man så passe på, da nogle komponenter kan brænde af pga. manglende køling.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Calimero d. 29-08-2010 15:42:54.

E2X

Elitebruger
Tilføjet:
29-08-2010 16:36:14
Svar/Indlæg:
4018/217
#5 Tror du selv de finder ud af det? 😛 I gamle dage kørte de nemlig rundt og tjekkede om folk overholdte deres sendetilladelser men de dage er over nu.

Tænkte på om du har nogle links til noget software/firmware du har gode erfaringer med? 🙂

Calimero

Elitebruger
Tilføjet:
30-08-2010 00:53:19
Svar/Indlæg:
624/31