#19 "forstår ikke jeres problematik i forhold til det kabinet han har."
Jamen så skal jeg da gladeligt forklare dig det 🙂 Et 18x er lagt ud til low noise, og airflowet er der efter. Der er ingen blæser i siden, da sådan en dels støjer, dels er en stor åbning, som der kan komme støj ud af. Der er, som du ser på billedet i #1, tre pladser til blæsere (omkring bundkort/gfx), alle 120mm. Det kan man snildt få til at fungere, især hvis man har så kort et grafikkort, at man kan montere en fjerde blæser, bagerst på harddiskburet. Nu har #0 så et rigtigt langt gfx, så den mulighed er ude. Ydermere har han nogle komponenter der varmer som en vanvittig, primært chipsættet og hans 5970. Jeg har ikke styr på, hvor varm luft H5 sender ind i kabinettet, men satser på, at de største problemer, ligger i gfx og chipsættet der bliver overophedet.
Summa summarum: Med tre blæsere og det hardware, er der reelt to muligheder: Enten smider du luft nok ind, som så ikke kan komme ud fordi det er et ret tæt kabinet, eller du suger kabinettet tomt for luft, uden at kunne få tilstrækkeligt med kold luft ind, til at det reelt vil betyde noget.
Jeg har stor respekt for Antecs low noise kabinetter. de er stadig, imho, toppen af poppen i det segment (med undtagelse af de elendige Tricool blæsere forstås). Men mider du meget, og meget varmt, hardware i dem, kan de ikke følge med.
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Johnny d. 24-08-2010 11:22:53.