efter hvad jeg har læst skulle de yde væsentlig bedre end vores nuværende processorer på de områder de er beregnet til.. skal dog siges jeg ikke ved mere end det jeg har læst fra de kilder der står i nyheden 🙂
Jeg forstår heller ikke konceptet... Det burde da være lettest at sige, enten er det 0, eller også er det 1. Hvis det også skal være 0, 1 + noget imellem, så er der jo flere faktorer som skal regnes med?
#4 Det endelige resultat bliver også en stribe af 0'er og 1-taller.
Den meget forenklede historie:
Nutidens processorer går i ged hvis den kommer så højt op i clockfrekvens at den begynder at regne forkert, det kender vi f.eks. som BSOD når man har overclocked for meget. Nutidens processor kan man sige er meget perfektionistisk.
Disse nye processorer får lov til at regne forkert, og dermed komme op på højere frekvenser. Der er så lagt noget avanceret fejlkorrigeringsværktøj på cpu'ens output, så det reelle output bliver som vi kender det.
Arr, nu forstår jeg. Men så er det jo egentlig dobbelt arbejde? Altså, hvis man gør et stykke arbejde rigtig hurtigt, men forkert, skal en anden rette det til for at det passer. Det er da spildt arbejde. Man kan da bare gøre det rigtigt første gang?
Er teknologien bare ikk til, med den fart hastighederne stiger nu om dage.... Omvendt er der jo intet galt med at have en kerne eller 2 til at rette de andre opgaver, kald det multitasking for idioter 🤣