Overclocker
Tilføjet:
24-08-2010 16:33:18
Svar/Indlæg:
6/3
Hej folkens,
Jeg fik en Zepto Znote 6625WD af en ven, som tak for hjælpen med ham og kærestens surround anlæg.
Jeg fik samtidig at vide, at maskinen skulle have drukket en øl engang til en fest, og den var blevet erklæret helt død af en medarbejder i Elgiganten, uden at de egentlig havde kigget på den.
Da jeg så får den hjem og sætter laderen til på den, starter den fint op, og den har bare kørt fint det sidste stykke tid, selvom den har været noget træt i batterierne, og især med at lade dem op...
Så den anden dag fik jeg pludselig en BSOD i Win 7 Ultimate, en 0x000001234 fejl, som jeg har kunnet tyde mig frem til skulle skyldes grafikkortets drivere eller selve kortet.
Men efter at have læst på et par forum, har jeg så også kunnet læse mig frem til, at den samme fejl kunne opstå fordi 32-bit data transfer er slået fra til harddisken, og at der er mange som har slået dette til, og så har de ikke haft fejl eller BSOD siden.
Nu har jeg bare det lille ekstra problem, at maskinen begyndte at fryse i BIOS, den fryser før POST, og generelt er det nu kun meget sjældent at jeg kan få liv i den, så den rent faktisk kommer igang.
Jeg har så nu prøvet snart alle tricks jeg har kunnet komme i tanke om... Kun en ramklods i, byttet rundt på de to klodser, prøvet dem enkeltvis i hver sokkel, prøvet med en anden harddisk og uden, med og uden batteri samt med og uden AC sat til, men lige lidt har det hjulpet...
Er der nogen af jer her, som har nogle forslag til, hvad der kan være galt, ud over en død BIOS?
Er der evt. nogen der har en gammel 6625WD liggende, hvor f.eks. skærmen er gået eller noget andet, så den kan bruges som reservedele/ophug, så jeg kan ende med at lave en Frankenstein laptop?
Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af Fenix d. 26-08-2010 01:29:35.