Tilbage betaling fra SHG

Diverse d.  24. august. 2010, skrevet af OverLorD
Vist: 1691 gange.

OverLorD

Superbruger
Tilføjet:
24-08-2010 18:17:53
Svar/Indlæg:
1471/40
Sagen kort:
Bestilte en vare fra SHG 19-08-2010 klokken 06:21, en vare der skulle bruges inden weekenden, en vare der vel at mærke var på laget.
Får så efterfølgende ingen bekræftelse på ordren var afsendt. Checker hos SHG hvad der skete med min ordre, den var nu i rest ordre i en uge.

Fair nok tænkte jeg, afbestilte ordren samme aften klokken 23 og fik en bekræftelse derpå.
Siden er der intet sket trods 2 henvendelser idag.
Så jeg har altså 1200 kroner ude at hænge hos SHG, forstået på den måde at min bank venter på en beskæftigelse fra SHG om at pengene ikke skal betales og være til rådighed på min konto.

Er jeg bare for krakilsk og utålmodig? Eller kan jeg godt skrue bissen på?

Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af OverLorD d. 24-08-2010 18:20:08.
Lohse

Elitebruger
Tilføjet:
24-08-2010 18:29:22
Svar/Indlæg:
1178/88
Nah, de må jo i princippet først hæve pengene når du har fået varen i dine hænder. Alt andet er i strid med loven.

Hediki

Elitebruger
Tilføjet:
24-08-2010 18:42:32
Svar/Indlæg:
1726/49
ja som #1 siger de må først hæve pengene det øjeblik, varen er pakket, og sendt.

der kan dog desværre gå op til 14 dage før du får pengene, men igen de har ikke måttet hæve nogle penge.

så skru du bare bissen på.

sesam

Elitebruger
Tilføjet:
24-08-2010 18:49:23
Svar/Indlæg:
2516/381
Som jeg forstår det..

Så står penge stadig på din konto,, men de er reseveret til betaling hos shg, og derfor kan du ikke hæve dem,,

Og der kan godt gå nogle bank dage før de er fri igen..

det er helt normal

OverLorD

Superbruger
Tilføjet:
24-08-2010 18:49:48
Svar/Indlæg:
1471/40
Det der sker (Gælder for Danske Bank, ved ikke med andre pengeinstitutter) er at beløbet bliver trukket fra kontoen og hænger mellem min og SHG's konto, indtil varen er modtaget. SHG modtager så beløbet når varen er modtaget. I følge min bank skal de have besked fra SHG om at beløbet skal frigives til min konto, dette er ikke sket. I følge min bankrådgiver er dette en lille detalje som ikke burde tage mere end et split sekund men åbenbart ikke for SHG,

OverLorD

Superbruger
Tilføjet:
24-08-2010 18:53:45
Svar/Indlæg:
1471/40
Ja du har forstået det helt korrekt 😛 Lidt bedre forklaring end #4. Det der "pisser" mig lidt af er SHG,s langsommelighed(3 hele hverdage) Da jeg annullerede en Ordre hos Komplett, var pengene igen til min rådighed samme dag! Hos en lille forhandler som Coolerkit tager det maks 1-2 dage.

kojs

Overclocker
Tilføjet:
24-08-2010 19:51:53
Svar/Indlæg:
181/0
#5 Du går bare ned til banken og siger at du har fået en bekræftelse på at ordren er annuleret, og så sørger de for at pengene kommer til rådighed for dig igen.

Har været i akkurat samme situation som dig, også med shg, dog er jeg kunde hos Nordea i stedet. Men det var hvertfald intet problem for mig at få banken til at "aktivere" pengene igen.

God aften

OverLorD

Superbruger
Tilføjet:
24-08-2010 20:06:32
Svar/Indlæg:
1471/40
Jo det var skam også min første tanke men fik den besked at SHG først skulle "frigive" pengene og det nøler de så med.

Det der irriterer mig er at det tager så lang tid for en i grunden simpel ting, vi lever jo ikke i 1940'erne. Det havde været hurtigere at sende en kurer på hesteryg med et brev 😕
SHG svarer ikke på mine henvendelser, det er sgu da arrogance der vil noget 🤡

Her på slutningen af måneden hænger pengene ikke på træerne når man er på S.U og jeg vil ikke finde mig i SHG's nølen..

Ja så fik jeg da lidt luft 🤣

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
24-08-2010 20:14:16
Svar/Indlæg:
4120/115
Hvis det betragtes efter reglerne om returret, så har de ifølge købeloven en hel måned til at sende pengene retur!

Calimero

Elitebruger
Tilføjet:
24-08-2010 20:17:11
Svar/Indlæg:
624/31
Jeg har penge til gode hos SHG som jeg aldrig får. Jeg har mere end 1000 kr til gode inden de lige lavede stuntet med at lukke ned og lukke op igen. Jeg syntes det er noget svineri at de bare kører videre med samme navn og så skodder alle som har penge til gode hos dem...

skybear

Elitebruger
Tilføjet:
24-08-2010 20:17:59
Svar/Indlæg:
593/56
Jeg må sige jeg har kun haft gode oplevelser med SHG, når det drejede om anullerede ordre.
Sidst jeg sendte en ordre tilbage, fik jeg en mail samme dag som de havde modtaget returvarene, om at peneg stod på en konto hos dem jeg kunne handle nye varer for. Hvis jeg ville have penegene retur så skulle jeg bare oplyse et konto nummer. og 2 dage efter stod de på min konto igen.

OverLorD

Superbruger
Tilføjet:
24-08-2010 20:25:13
Svar/Indlæg:
1471/40
Der er jo ikke tale om en vare der skulle returneres men om en CPU der aldrig fysisk forlod SHG's lager.

Nu har jeg så de sidste 3 år handlet for over 100.000 kroner hos SHG men det betyder vel ikke noget for dem.

Så nu hedder det Komplett for eftertiden.

Muligt at jeg lyder som et brokhoved(er jeg måske også 😳 ) men jeg hader ineffektivitet, ligegyldighed og ringe support.

OverLorD

Superbruger
Tilføjet:
24-08-2010 20:27:16
Svar/Indlæg:
1471/40
Det er jo netop problemet, jeg har ikke hørt andet fra dem end at ordren er annulleret, den blev aldrig sendt.

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
24-08-2010 20:39:38
Svar/Indlæg:
4120/115
Det er sikkert samme status for situationen der er gældende...?

Men vil nu også tro at, de returnere pengene så snart de kommer til sagen. Men du må jo også lige give dem en chance, for de har jo nok ikke en person siddende klar, til at returnere folks penge, når de nu fortryder deres køb. Og det skal muligvis også godkendes på flere niveauer, og måske først forbi deres revisor, eller hvem de nu har siddende på kassen? 😉

Men kan da sagtens følge dig i, at du er træt af at deres lagerbeholdning ikke passer. Meeeen hvis du har handlet lidt med den danske it branche, så bør du nok også være opmærksom på, at rigtig mange forhandlere kobler sig op på distributørernes lagre. Så mange forhandlere kan i princippet dele den samme lagerstatus, og muligvis med forsinket opdatering (eks. en gang i døgnet?)

colombodk

Elitebruger
Tilføjet:
25-08-2010 02:04:54
Svar/Indlæg:
826/60
# den slags sker jo udelukkende fordi du vælger at betale med et Visa Elektron, Master Card eller et andet "ikke-Dankort".

Det er ikke SHG der dikterer kortbestemmelserne til de forskellige betalingskort du benyttter. At der reserveres et beløb på din konto, er udelukkende fordi du har accepteret, at sådan fungerer dit betalingskort. Hvis du ikke synes det er i orden, så lad være med at bruge kortet, skift bank eller lignende, men bebrejd da ikke SHG for at følge de bestemmelser de skal følge udstukket fra bankerne (=at SHG pr fax og underskrift fra deres økonomiansvarlige skal anmode din bank om at ophæve en reservation der er foretaget på din konto og, på tro og love, skrive under på at SHG ikke efterfølgende vil gøre krav på det reserverede beløb, ja, det er omstændigt bureaukrati og tager meget tid... og så tjener de i øvrigt ingenting på din slettede bestilling).

Hvorfra ved du, at det ikke er din bank der er langsom til at behandle de fax'er de modtager?

Du handler hardware for 100.000 kr pr år på en SU???

Hvis du vil undgå hele halløjet med "reserveret beløb på kontoen", så skal du blot benytte et Dankort. 🙂

og ja, jeg HAR faktisk arbejdet i en bank!

Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af colombodk d. 25-08-2010 02:11:24.

haveport

Superbruger
Tilføjet:
25-08-2010 13:35:02
Svar/Indlæg:
255/30
#14 - boom! Hehe.. så blev linjen lagt 😛 . Men ja du har helt ret, er højest sandsynligt ikk shg der er skyld i det 😉 . Har prøvet præcis det samme og kan nemlig tage op til en måned og i mit tilfælde var det pbs'systemet der hang i bremserne 😩

OverLorD

Superbruger
Tilføjet:
25-08-2010 15:54:02
Svar/Indlæg:
1471/40
Nu åbner du jo selv for godteposen med nedgørende bemærkninger og små-perfide bemærkninger 😛

1: Ja, jeg vælger at betale med et "ikke-Dankort" ud fra den simple grund at det er det, jeg bruger til dagligt. Og nej, jeg har ikke læst det med småt, havde ingen anelse om der var forskel på de forskellige kort i den retning.

2: Den procedure du omtaler med tilbage betaling er ikke helt tidsvarende, måske det var Roskilde Bank du var ansat i?

3: Jeg har spurgt i min bank, de har intet modtaget fra SHG, en fremgangsmåde min bankrådgiver finder grænsende til det uetiske

4: Nu har jeg faktisk i mange år bidraget aktivt til samfundsøkonomien som specialarbejder inden at jeg besluttede mig til at tage en uddannelse. Så din bemærkning om hvad jeg har købt og på hvad, hos SHG er irrelevant. Og lige for en god ordens skyld: Det var for 100.000 på 3 år og ikke om året(måske de manglende matematik kundskaber gør at du ikke længere arbejder i en bank)

5: Flot at du har arbejdet i en bank. Der skal være plads til alle, selv dem med de knap så gode studenter-eksamener.

Lige som en slut bemærkning:

Har modtaget svar fra SHG, de indrømmede fejlen og pengene er nu tilskrevet min konto igen.

colombodk

Elitebruger
Tilføjet:
25-08-2010 16:04:57
Svar/Indlæg:
826/60
#16 Nu har jeg aldrig skrevet, at jeg har arbejdet som bankrådgiver i en bank 😀

The Devil is in the details.

Har arbejdet med digitale betalingsløsninger i banker, men stoppede heldigvis i tide. Og med mit karaktersnit fra gymnasiet kunne uddannelserne jeg ikke kunne komme ind på via kvote 1 tælles på en hånd.