Okay, jeg tror grunden til jeg er lidt nervøs mht til AMD, er fordi jeg ikke har nogen idé om relativ performance versus de to forskellige brands.
Når jeg læser hardware diskussioner på forskellige WoW boards (spiller mest wow), så bliver der altid opfordret til at købe Intel over AMD, da I5-750 skulle være den bedste processor til prisen, og da wow er mest CPU krævende ift GPU, så er det derfor jeg læner mig op af det kor der stemmer for Intel.
Så lige for at være realistisk, det eneste jeg laver på min PC er lige nu er
WoW - top-end 25man raiding
Starcraft 2
Internetbrowsing
og det er min nuværende maskine ikke helt god nok til. Det jeg kræver af min nye maskine er, at den er mere eller mindre fremtidssikret så jeg kan raide perfekt i cataclysm uden at bekymre mig om at skulle opgrade osv, og kunne spille kommende titler som Diablo3 uden problemer, samt FRAPSe og redigere lidt WoW film osv.
Hvordan ville en AMD maskine som #5 linker til klare de opgaver? For det jeg læser om I5, er at sådant et system ville smadre fuldstændig det meste du kan smide efter den af de nyeste spil uden problemer, og jeg ved ikke om et AMD system ville give samme ydelse.
Det jeg leder lidt efter er en idé om, hvad de systemer egentlig kan trække. Altså hvor begrænsningerne ligger inden for nutidige spil.