bærbar uden lyd, usb, wifi osv.

Software d.  25. august. 2010, skrevet af frederik159
Vist: 563 gange.

frederik159

Overclocker
Tilføjet:
25-08-2010 20:52:21
Svar/Indlæg:
128/36
Hej HWT

Skulle lave en bærbar for en ven (amilo xi 3650). Den har et hybrid GFX med noget intel og et 9600gt, hvor 9600gt delen ikke virkede. prøvede med driver der til og få det til at virke. men uden held, kortet var ingen steder at se i win7, som det lige var blevet installeret med. jeg rodede så lidt rundt i bios uden egentlig at vide hvad jeg gjorde. pludseligt kunne den ikke starte da den ikke kunne finde et styresystem. satte så en win7 dvd i og prøvede at boote fra den, men uden held. jeg rodede igen rundt i bios og fandt det jeg ledte efter, nemlig hvor man aktiverede hybrid funktionen. endvidere fandt jeg også ud af at ud for sata controller stod der ingenting den satte jeg til RAID og den kunne nu starte igen. og kunne her konstatere at 9600gt delen virkede som den skulle. hvad ikke virkede nu var (indtilvidere) internettet hvor det trådløse kort er totalt væk. lyd hvor alle lydenheder er totalt væk. og usb portene hvor intet sker.
så HVAD HAR JEG GJORT GALT? :S min vens computer så vil meget gerne have den op og kører igen....

har ikke lige computeren ved mig nu. men virker en formatering? eller skal jeg gøre noget med noget bios som jeg ikke helt ved hvordan man gør?
mangler virkelig noget hjælp 😕
colombodk

Elitebruger
Tilføjet:
25-08-2010 21:11:56
Svar/Indlæg:
826/60
I BIOS, brug "Load setup defaults", gem indstillingerne og genstart...

frederik159

Overclocker
Tilføjet:
25-08-2010 22:03:03
Svar/Indlæg:
128/36
det prøver jeg og kommer igen hvis der stadig er problemer :)