Der jeg kan høre forskel er ikke så meget på frekvens området da man i min alder mister frygteligt meget af den men detaljer som små lydeffekter som forsvinder og slet ikke høres længere.
Havde en dag en kammerart som hørte noget Travis hjemme hos sig selv hentet fra I-Tunes i 192 kbps og på et af numrene ved jeg der er nogle natur lyde som fuglekvider men det var der ikke i hans 192 kbps men da jeg så for sjov skyld kørte ned i byen og købte den rigtige cd til ham så kom det pludselig med, han blev noget overrasket.
Tror det som gør at folk ikke lægger mærke til det længere er fordi vi siden MP3 har levet i en verden hvor folk ikke sætter sig ned og lytter, musik er blevet til baggrundsstøj som er rar ala radio samt at anlæg skal være så småt og design korrekt som muligt og ikke lyd korrekt.
Noget musik eller det meste af det nye som de unge hører er jo ret simpel musik (opbygningsmæssigt) men kan være godt at lytte til, smider du derimod en cd på med feks Pink Floyd på i en ny indspillet eller remarsteret udgave så hører du forskel.
Lyd har det som billede jo mere plads der bruges jo større opløsning får man men når ting fylder går man på kompromis for at ha plads til mere så blev Mp3 opfundet, du har dog helt ret i at det hjælper ikke det fjerneste at hente en Mp3 i 192 kbps og convertere til feks 320 kbps , konen bliver jo heller ikke lækre hvis man lukker øjnene det håber man kun 🤣
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Gylle d. 29-08-2010 13:46:21.