Videokamera til max. kr. 5.000,-

Hyggehjørnet d.  27. august. 2010, skrevet af Ezistef
Vist: 880 gange.

Ezistef

Elitebruger
Tilføjet:
27-08-2010 16:05:34
Svar/Indlæg:
385/67
Hej Guys,

-givetvis er dette ikke lige forummet for spørgsmålet, men ganske ofte har computermennesker også forstand på andre eletronikspørgsmål, så jeg tillader mig at spørger her 😛 😀

Fruen ønsker at købe et videokamera til kr. 5.000,- hvad skal hun købe?

Jeg kender absolut intet til videokameraer, så jeg er helt på spanden, men tak for hjælpen 😀

Mvh.
Ezi
micma18

Elitebruger
Tilføjet:
27-08-2010 16:58:27
Svar/Indlæg:
4120/115
Evt. Canon EOS 550 ?

Fordele: Full HD 1080, 720, 480, 24,25,30,(50,60)fps., udskiftelig optik, superbillede kvalitet (ikke mindst til still billeder) op til iso 12800, USB mass storage kompatibel. Manuel/mekanisk fokus og zoom.

Ulemper: Indbygget mikrofon er følsom overfor betjening af kamara huset. Men der fås mikrofoner fra eks. sennheiser og røde, til montering i blitz skoen på toppen.

Ezistef

Elitebruger
Tilføjet:
27-08-2010 17:29:05
Svar/Indlæg:
385/67
Tak men det Canon 550D har vi - det skal være et specifikt videokamera, tak 😀

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
27-08-2010 18:26:34
Svar/Indlæg:
4120/115
100% det får du ikke bedre billeder af, til de penge... 😉

Seriøst den eneste grund til at gå efter et video kamara, det er autofokusen. Men den er sku heller ikke noget at råbe hurra for på mange modeller.
På spejlrefleksen kan du i den mindste sætte f. nummeret så højt, at næsten det hele er i fokus. Og endelig har du alt magten over den, med manuelt skru. (tilsvarende funktion på video cam, sidder langt inde i menuerne og er elendig at betjene... Og man rokker med kamaraet når man trykker på knapperne 😉 )

Med andre ord, så har du alle de fede entusiast funktioner i det kamara du allerede har.

Havde selv et 10.000kr. sony kamara, som jeg skiftede til EOS 5dmk2, og det sønder knepper det bare, på så mange måder, at det er helt pinligt for sony. Ved godt at EOS 5dmk2 koster 25K. men når man ser bort fra full size sensoren og de lidt mere prof. ting. Så er EOS 550'eren video mæssigt ikke så forskellig 😉 Helt sikkert et bedre video kamara, end alt du kan få for 5000kr.

korben

Elitebruger
Tilføjet:
28-08-2010 01:45:50
Svar/Indlæg:
1081/251
Dslr til video er NO GO!!!!!!! hvis ikke du bruger 5-20K på ekstra udstyr. Et dslr kamera kan lave super fede ting Men det kraver en del ekstra udstyr og jeg gætter på din kone vil have en point and shot video kamera.

ja jeg har prøvet Dslr video og har prøvet næsten alt ekstra udstyr du kan få der til

Nej kik du på en Canon LEGRIA HF200 til ca. 4500 kr så har du et kamera som kan lave noget ok privat video og som er nemt at bruge ( så din kone også gider at bruge den)

copy/paste fra et svar jeg har givet før...

Et dslr kamera er IKKE det samme som et video kamera.

Et sådan kamera laver nogle rigtig flotte ting og man har mulighed for at lave nogle ting som selv et dyrt tv kamera til 300.000 kr ikke laver. Grunden til dette er at du har en stor CCD blok som kan tage en masse lys ind og dermed kan lave noget rigtig flot video også selvom du går op i ISO. Men det der er det største plus er helt klart at du kan bruge dine optiker og opnå dybdeskarphed som ingen video kamera kan (hvis ikke man sætte film optiker på foran som koster mere end en personbil i indkøb og Dette gør at du på optik siden har en mega force frem for et video kamera. Så hvis vi taler om video kvalitet og optik muligheder så er DSLR super løsning.

MEN MEN!!! Jeg bruger selv kamera fra 5000-500.000 kr. og jeg må sige at det video jeg har lavet på en Canon D5 mark II ser rigtig fedt ud og du skal langt op i video kamera før du kan være med. Men når det så er sagt så er der nogle andre ting som bare IKKE dur en meter. Et 5D mark II eller en Nikon D300s er bare ikke fed at lave video på når det kommer til at optage. Her tænker jeg på at det er ikke til at lave fokus på eller blænde og der er ikke en stilling du kan holde den på så du kan holde til det i mere end 2-5min. Det jeg siger er at en dslr kamera kan på ingen måde være med et video kamera når det kommer til handling og kontrol over din optagelse. Hvis du ønsker at bruge et dslr kamera som video kamera så kommer du ikke uden om at bruge lige så mange penge på ekstra udstyr (fokus hjælper, viewfinder osv.) som du har givet for det kamera.

Så kort.

Dslr kamera laver rigtig flot video og kan nemt bruges til ting som bare skal laves på et stativ eller noget hvor du ikke har fokus skift eller en masse lys skift. skal du bruge dit dslr som et rigtig godt video kamera så skal du ud og købe udstyr ved siden af. men hvis du så gør dette og du bruger noget tid på at sætte dig ind i brugen af dit udstyr så kan du lave film

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af korben d. 28-08-2010 01:48:12.

korben

Elitebruger
Tilføjet:
29-08-2010 15:49:42
Svar/Indlæg:
1081/251
Fik du købt et kamera?

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
29-08-2010 16:36:26
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #0

Hvad har du (hun) af krav til kameraet? Skal det være High-definition, skal det være med bånd, flashhukommelse, harddisk, etc.? 🙂

Skal I redigere meget, måske lægge effekter på, eller er det bare til peg-og-skyd video?

-> #4

Agreed 🙂

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af NoNig d. 29-08-2010 16:36:52.