Backup Outlook til Gmail konto

Software d.  28. august. 2010, skrevet af TLW2
Vist: 537 gange.

TLW2

Overclocker
Tilføjet:
28-08-2010 18:12:17
Svar/Indlæg:
46/9

Jeg har oprettet en konto test@gmail.com . Den vil jeg gerne bruge som backup til Outlook 2007.
Der er 2 mailkonti i Outlook og ca. 5000mails fordelt over 50-100 mapper. (Det er fra et lille firma)og 2 arkiv mapper

mail1@firma.dk
mail2@tdc.dk

Jeg har sat Gmail op, så den kan modtage og sende via. de 2 email.

Jeg har forsøgt at sætte det op via denne guide
http://www.labnol.org/internet...
Men det virker ikke med mails. Jeg prøvede først bare at aktivere IMAP i Gmail også bruge noget google aps "Outlook Migration". Men det er kun kontakter den kan sync'e. Når den når til mails skriver den, at jeg skal aktivere IMAPI og sikre at "terms of use" er accepteret før den kan.
Google siger at jeg skal logge ind på google aps og aktivere det, men det kst. vist penge?!?

Nogen som kan hjælpe?
Idéen var, at der, enten automatisk eller ved at starte et prg, kan sync'e mails, mapper osv med gmail så der er en backup.
micma18

Elitebruger
Tilføjet:
28-08-2010 18:21:35
Svar/Indlæg:
4120/115
Er du ikke koblet op på en exchange server, hvis du har din firma mail i outlook?

TLW2

Overclocker
Tilføjet:
28-08-2010 18:26:44
Svar/Indlæg:
46/9

Det er ikke min :)

Og nej. Det er et 1 mands firma, som tilfældigvis er en af mine venner, som jeg foreslog at køre sine mailkonti gennem Gmail som jeg gør med mine.
Jeg havde så bare ikke tænkt over de mails som lå i Outlook i forvejen.

I forvejen kører der en NAS som tager backup af .pst filerne, men det andet ville være nice, da han så ville have en backup som ikke var i samme bygning.. i tilfælde af brand eller lign.

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
28-08-2010 18:42:43
Svar/Indlæg:
4120/115
Hosted exchange kan måske også være en løsning... Så har han da en OST fil på sin egen maskine, og sin PST fil liggende på exchange systemet.

Mailboxen inkl. kalender, adresser osv. osv. kan i princippet genskabes ud fra begge filer.
(OST filen kræver måske tredjeparts værktøjer, da M$ ikke foreskriver den måde) Men det er vist også mere reglen end undtagelsen, at man altid tager backup af en exchange server 😉

TLW2

Overclocker
Tilføjet:
28-08-2010 20:35:16
Svar/Indlæg:
46/9

Tjoo. Men så er vi jo ud over gratis/nemt som det helst skulle være 🙂

Er der andre som har et forslag? Jeg skulle gerne aflevere hans maskine i morgenformiddag

TLW2

Overclocker
Tilføjet:
29-08-2010 08:55:26
Svar/Indlæg:
46/9

Jeg lukker her. Jeg vil læse lidt op på IMAP også kan jeg jo altid lave det om hos ham.

Tak for forslagende.