Langsom kopiering fra partition til partit

Diverse d.  29. august. 2010, skrevet af Nicolas160189
Vist: 641 gange.

Nicolas160189

Overclocker
Tilføjet:
29-08-2010 00:17:41
Svar/Indlæg:
1/2
Hej allesammen,

Har lige købt en nye 7200 RPM - 32MB cache - SATA 2.0 Western Digital harddisk, og har delt den op i 2 partitioner.

Når jeg overfører en stor fil fra den ene partition til den anden, så starter min copy speed på 60 MB/sek, men falder til omkring 20 MB/sek. Er dette ikke meget langsomt?

Hvor hurtigt kopiere I andre fra partition til partition?

Vil være glad, hvis i ville skrive det, således jeg ved om der er noget galt med drevet eller det virker helt fint!

Med venlig hilsen

Nicolas
Selas

Elitebruger
Tilføjet:
29-08-2010 00:34:35
Svar/Indlæg:
2845/91
Det er helt normalt at drev falder rigtig meget i ydelse når man sætter den til at lave aktivitet to gange, en trediedel er faktisk meget godt klaret synes jeg, du vil se det samme princip hvis du sætter to overføresler i gang samtidig også selv om det er imellem to diske (det fede ved teracopy er at i dette tilfælde vil det automatisk sætte den næste kopi på pause), eller hvis man kopierer en fil på samme partition så du har to ens filer på samme partition (det fede ved teracopy er at det selv opdager hvis en anden kopiering er i gang på disken.

Problemet er nålen inde i disken hopper frem og tilbage som et pendul på speed, du mister rigtig meget ydelse i det tid nålen bruger på at bevæge sig frem og tilbage. Det er også primært dette der gør at jeg har lagt min sidefil på D drevet (også fordi det er mit RAID0 drev).

Det problem burde vel egentlig ikke være der, eller være meget lille på SSD.

Nicolas160189

Overclocker
Tilføjet:
29-08-2010 08:45:13
Svar/Indlæg:
1/2
mange tak for svaret.