-> #15
Jeg tror bare jeg giver op hér... Men jeg prøver alligevel en sidste gang.
4x F3 500 GB = kr. 1.360,-
2x F3 1 TB = kr. 954,-
OCZ Vertex 60 GB = kr. 1.200,-
Okai.
Så siger vi, at #0 rydder op i sine dokumenter og får mindst 30 % ledig diskplads og en dertilhørende hastighedsforøgelse. Så vælger han, om han vil købe en 60 GB SSD og smide alle sine dokumenter på eks. et RAID1, eller om han vil købe fire harddiske og køre RAID0.
I mit hoved, er der mest mening i at rydde op i sine dokumenter, og hvis han med djævelens vold og magt vil køre med RAID0, så skal han gøre det på sin systemdisk og ikke diskene med alle hans dokumenter. Når først det hele ligger for sig, om så det er en eller flere diske, vil han opleve en hastighedsforøgelse.
Hvis han er villig til at bruge kr. 1.360,- (eller what-ever) på et RAID0 som han alligevel ikke får en disse ud af, ikke en gang datasikkerhed, var det måske værd at overveje en SSD til OS og programmer, og så køre med de nuværende 500 GB'ere til dokumenter? Om det er RAID eller ej, er helt op til ham selv.
Jeg kan bare ikke forstå hvad det er han vil opnå med et RAID, som han ikke kan opnå ved eks. at købe en SSD. Prisen er omtrendt den samme, men brugeroplevelsen er en helt anden.
... Det kan så godt ske, at jeg bare er lidt for gammeldaws dum og konservativ, men hvad ved jeg? Jeg følger ikke med i benchmarks, og som vi alle ved, så tæller brugeroplevelsen ikke, med mindre der er kørt benchmarks på overførselshastigheden, frame-raten eller temperaturen.
Så selv :no: