iPhone 4 + navigation

Diverse d.  29. august. 2010, skrevet af mp_3
Vist: 1923 gange.

mp_3

Elitebruger
Tilføjet:
29-08-2010 17:51:32
Svar/Indlæg:
3588/418
Jeg har kigget på nogle forskellige navigationsprogrammer til min iPhone 4, og de to bedste som jeg har kig på er.

TomTom - http://www.tomtom.com/en_gb/pr...

Navigon - http://www.navigon.com/portal/...

Så er mit spørgsmål: Er der nogen herinde der har prøvet et af de to (eller begge), og hvad vil I anbefale?
Er det pengene værd, og fungerer det som det skal?
Miccim

Elitebruger
Tilføjet:
29-08-2010 19:59:26
Svar/Indlæg:
3233/128
tom tom har jeg kørt med længe og det virker perfekt. Der kommer også en kort opdatering engang i mellem.

korben

Elitebruger
Tilføjet:
29-08-2010 21:51:23
Svar/Indlæg:
1081/251
Jeg har begge 2. Jeg bruger mest tomtom og syntes klart det er bedst. Jeg bruger kun navigon til en ting nu. (ellers fik den en uninstall) Jeg ved ikke hvorfor tomtom er super dårlig når jeg er på gå tur i en by og skal bruge navi for at finde en butik eller spisested. Men når det kommer til navi når du er til fods så vinder navigon.

Jeg har lige være 1 måned i usa og der brugte jeg min iphone med tomtom USA/Canada kort. Jeg købte et car kit da jeg fik nogle gps signal problemer da jeg kørte i de byer med høje huse. ( New york var no go uden carkit) Men dette carkit ga mig så et andet problem ( sikker det samme om det er tomtom eller navigon) Efter 2-4 brug af gps'en blev min enhed for varm og gik i overheat mode. og skulle have en pause på 5-15 min før den var klar igen. ( der skal siges at den jo var i solen meget af tiden i bilen og nogle dage var der 35-44c der hvor vi var.

Jeg har prøvet stort set alle gps systemer og jeg må sige at jeg er 100% mest til tomtom.

Jeg har en tomtom ONE i min kones bil og en tomtom 730 i min bil. Og så bruger jeg min iphone tomtom når jeg køre i andre biler end min egen. ( næsten hver dag)

tomtom er også kommet med naviger til google lokal søgning super smart. ( kunne ikke leve uden i USA) ( og ja det har navigon også)

men fra 1-10 så giver jeg tomtom til iphone 8 points og navigon 7 points.

Men er det noget du står og skla bruge nu og her??

For ellers ville jeg vente lidt endnu og se om google ikke snart kommer med deres gps system. Det skulle blive gratis og give røv til alle andre..

http://www.youtube.com/watch?v...

mp_3

Elitebruger
Tilføjet:
29-08-2010 23:24:52
Svar/Indlæg:
3588/418
Det er ikke noget jeg står og skal bruge nu og her, men en evt. investering i den nærmeste fremtid.

Hvornår regner man med, at Google Navigation Maps kommer ud som stable?

korben

Elitebruger
Tilføjet:
29-08-2010 23:31:58
Svar/Indlæg:
1081/251
#3 Don't know..

mp_3

Elitebruger
Tilføjet:
29-08-2010 23:37:20
Svar/Indlæg:
3588/418
En anden ting der undre mig er, at der er flere der siger, at Navigon slår TomTom efter den nye opdatering til iOS4. Om det er rigtigt skal jeg ikke kunne sige.

Et andet spørgsmål lyder: Når der smides opdatering, f.eks. til kortet, koster dette så penge, eller kommer det som gratis opdatering ligesom de fleste apps?

korben

Elitebruger
Tilføjet:
31-08-2010 00:08:51
Svar/Indlæg:
1081/251
Jeg har brugt den efter update også ( en update de var nød til at komme med) og jeg er klart stadig til tomtom. Men nogle er til nikon andre er til canon.

Jeg har fået nyt kort 2 gange til tomtom og det var free. Der stod bare at der var en update klar i app. Store. Og jeg kunne se at jeg fik nyt kort ud af det.. Men om det bliver ved sådan er jeg ikke klar over. Mit gæt er at det er free ved tomtom så længe det free ved navigon.