AMD forener Brandet og dræber ATI

Litteratur d.  30. august. 2010, skrevet af kim_c
Vist: 1485 gange.

kim_c

Overclocker
Tilføjet:
30-08-2010 21:33:24
Svar/Indlæg:
49/70
AMD vil gøre det nemt at genkende deres produkter ved hjælp af fællesnavn

Læs hele nyheden her: http://hwt.dk/newsdetails.aspx...
Barkaway

Superbruger
Tilføjet:
30-08-2010 21:50:46
Svar/Indlæg:
2180/15
dt kommer sgu ik til af få den store betydning lidt underligt, men hey sån er verden🙂

Walenad

Elitebruger
Tilføjet:
30-08-2010 22:19:21
Svar/Indlæg:
1906/25
Hvad er der galt med DAAMIT?

Retro

Elitebruger
Tilføjet:
30-08-2010 22:21:21
Svar/Indlæg:
1643/172
Tror faktisk at AMD navnet bliver styrket endnu mere af dette i form af at hvis 6000 serien kommer til at tage rampelyset fra Nvidia igen, så bliver AMD brandet endnu mere udbredt, som noget der er = et top produkt. Samt at så bliver det muligt for AMD i fremtiden at sige at der er AMD chips i både Xbox 360 og Wii hehe, da de på nuværende tidspunkt har ATI GPU'er i sig, som igen udbreder AMD brandet kraftigt.

Det eneste der ikke må ske nu er at de kommende AMD CPU ikke må gå hen og blive forsinket eller fyldt med fejl/dårlig ydelse for så bliver AMD navnet på GFX marked måske negativt ramt.

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
30-08-2010 22:31:50
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #3

Ja det er nok også det eneste som er lidt nederen ved PS3'eren... 😴

Derduden

Enthusiast
Tilføjet:
30-08-2010 23:01:51
Svar/Indlæg:
2/1
#3 : Det eneste lille problem i din udregning der er at ATI brandet ligesom forsvinder. Hvis ATI brandet forsvinder for at styrke AMD, så har man ikke vundet noget.

Retro

Elitebruger
Tilføjet:
30-08-2010 23:38:57
Svar/Indlæg:
1643/172
#5 AMD har fået teknolig og viden ud af det, men ja brandet er dræbt, men selve GFX brands som "Radeon" og "FirePro" overlever stadig. Men selv brading af produkterne bliver nemmer og mere simplificeret for den alm forbruger, som i sidste ende kun tænker på Intel eller AMD maskine.

Hvis AMD så bliver kendt for at være stræk til spil vs Intel, så kommer det til at påvirke den alm forbruger der vil havde en spil PC til at vælge AMD, fordi de ved/har hørt at AMD er godt til spil. Da os hardware nørder alligevel kun udgøre 10% af marked, så vil det påvirke AMD positivt i sidste ende, men ja alle nævnte ting fra #3 skal være opfyldte på en så positiv måde overhoved.

Willson

Overclocker
Tilføjet:
31-08-2010 00:04:02
Svar/Indlæg:
103/1
#6 det er sandt 🙂 Men husk det er ikke de 90% der vejleder når der skal købes ny computer men de 10% 😛 det ved selvskaberne godt. Derfor vi får så meget opmærksomhed.

martinbg

Elitebruger
Tilføjet:
31-08-2010 09:17:51
Svar/Indlæg:
2076/119
det nye grafikkort kommer jo bare til at hede fx AMD Radeon 6870

red_martians

Moderator
Tilføjet:
31-08-2010 10:34:05
Svar/Indlæg:
7881/1165
#6: Jeg frygter til gengæld at de mister rigtig mange "intel"-kunder. Altså kunder og firmaer der har intel-CPU og bundkort samt "ATi"-grafikkort. Disse skal nu pludselig sætte AMD-grafikkort i istedet. Selv jeg synes det både lyder underligt, og det får det til at løbe koldt nedad ryggen af kompatibilitetsproblemer.
Ikke at jeg siger at der er nogle kompatibilitetsproblemer, men at blande to så store konkurrenter kan afholde mange fra at prøve.
Derudover tror jeg kun det er mindretallet der rent faktisk ved at AMD og ATi er det samme, hvilket idag kan være en stor fordel på intel-platformen.
Intel udgør jo omkring 75% af markedsandelene for CPU'er. Men kan jo så håbe at det de mister vinder de igen, på at folk f.eks. køber AMD-cpu'er istedet. og at et samlet AMD-system påvirker folk og firmaer til at købe endnu mere AMD.

AMD har jo derudover store erfaringer med at infiltrere intel-navnet med AMD-produkter. F.eks. AMD-cpu'er på intel-bundkort(som intel fik sat en stopper for) Derefter deres reversed udgave af slot1--som blev kaldt slotA... så behøvede bundkortproducenterne ikke at ændre på ret meget, og så elsker de jo at ødelægge IDF(intel developer forum) så ofte som det kan lade sig gøre.

Gylle

Elitebruger
Tilføjet:
31-08-2010 10:56:45
Svar/Indlæg:
1704/19

Er det feks en Intelfanboy som skal vejlede vil han i fleste tilfælde alligevel anbefale et Nvidia Gfx hvor derimod testsider er dem som flytter den store mængde af de bedre Gfx som er de få 2-5% af deres totale salg.

Folk vil vælge ud fra ydelse , forbrug og økonomi.

På nuværende er det så Intel som har største markedsandel men skal også huskes at en vigtig del i det er at de har været alt dominerende på laptop markedet men efter at Ammd har fået lavet nogle mobile cpu´r som er blevet langt bedre så har flere af de store producenter taget Amd til sig igen.

Den kommende Bobcat cpu har skabt en masse opmærksomhed pga ydelse og forbrug at den bliver en hård kontender til Intel , der er vel også en grund til at priser pludselig skal til at falde helt ned på Amd niveau (skyldes ikke at de føler sig overlegne og er 100% sikker på at kunne beholde markedet).

Intel har stadig de stærkeste topmodeller ingen tvivl om det det er dog ikke noget som nødvendigvis vil stå ved altid og Navneskift kommer først sammen med nye generation Amd cpu.

Der er heller ingen tvivl om at Amd har snakket med de store fabrikanter om dette og der er helt sikkert et fælles udspil til netop dette og mon ikke de går med på vognen netop fordi der er noget spændende på vej hvor de kan se en sund forretning i.

Nåå ja jeg er Ikke fanboy af Amd jeg har Amd nu fordi jeg får mere for mine penge og at ydelsen rækker rigeligt til mit forbrug lige som 99.5% andre og ikke for at kunne trække størst mulige resultater i diverse benchmarks daglig oplevelse af maskine er det som betyder , ingen af firmaerne tjener penge på nogle af deres topprodukter men derimod sætter til så er ikke dem de lever af men bruger den til udvikling af nye produkter.

Ser priser, ydelse og forbrug anderledes ud for mig næste gang og Intel har et bedre bud så bliver det en Intel men aldrig Intel fordi det er Intel eller omvendt med Amd.