Superbruger
Tilføjet:
31-08-2010 14:38:52
Svar/Indlæg:
98/47
Hej :)
sagen er den, at jeg gerne vil have et mediecenter til et større projekt. Jeg leger med tanken om at have en touch screen i køkkenet, hvorfra jeg kan styre musik på. Jeg har tænkt mig at hænge sattelithøjtalere op i køkkenet og måske indbygge en lille bitte sub et sted.
Det leder mig så hen på den næste udfordring. Det skal også være tilsluttet stereoanlægget i stuen, samt fladskærmen, så jeg kan afspille blue-Ray og dvd derfra, eller høre musik/se Youtube/whatever fra mediecenteret.
Men men men.. De bruger jo en del strøm sådanne nogle bæster, og eftersom jeg gerne ville kunne tilgå alle mine data hele tiden, hvor jeg nu befinder mig, så skal den også fungere som en NAS server. Er der nogle smarte løsninger på netop det? Det ville være træls hvis et mediecenter skal være tændt 24/7 når det kun er dataen der skal være tilgængeligt hele tiden?!
Sidst, men ikke mindst; hvad med kabelføringen? Hvad er mest logisk; at placere maskinen så central som muligt, eller tæt på fladskærmen og så trække kabel til skærmen i køkkenet og lyden dertil?
Er der måske en trådløs løsning på det, som er noget værd?
Jeg er ikke en haj mht hvad der findes på markedet, men jeg er dog yderst handy til det praktiske. Så ideer til hvad der kunne lade sig gøre, eller gode inputs fra folk med lignende projekter ville være fedt. Også gerne forslag til hvilken hardware jeg skal indkøbe! Nå ja, forresten, så ville det være fedt hvis computeren kan laves i er fladt kabinet, og være forholdsvist støjsvagt.
Kom glad kom frisk, nu skal jeg i gang!
Mvh