Tilbagelevering af Iphone+Abonnement hos 3

Diverse d.  31. august. 2010, skrevet af rasmusapt
Vist: 672 gange.

rasmusapt

Overclocker
Tilføjet:
31-08-2010 19:17:26
Svar/Indlæg:
148/29
Hejsa folkens :)

Håber Virkelig i kan hjælpe mig :).

Jeg har købt en Iphone 4 32 gb hos 3 og et dertil bindende abonnement til 599 kr i 6 måneder d. 10 august.
21 dage senere har så LANGT OM LÆNGE modtaget en mail med et track & trace på tlf, og sikkert også en startpakke med nr. osv.

Sagen er blot den at jeg i mellemtiden har skaffet tlf, på en anden måde og derfor ikke skal bruge en mere :)

Har prøvet at kontakte forbrugerrådet via mail for at høre hvordan min fortrydelsesret gælder, men har bare modtaget en standart-mail fra dem om at de modtager mange mail om dagen så jeg ikke skal forvente noget svar.

Derfor ville jeg lige hører jeres mening.

I mailen med min ordrebekræftelse fra 3 står der således:

"FORTRYDELSESRET

OMFANG
KUNDEN KAN FORTRYDE DEN INDGÅEDE AFTALE EFTER FORBRUGERAFTALELOVENS § 17.

VARIGHED
FORTRYDELSESFRISTEN ER 14 DAGE. FRISTEN REGNES FOR VARER FRA DEN DAG, KUNDEN HAR FÅET VAREN I HÆNDE, DVS. VED LEVERING, OG FOR TJENESTEYDELSER FRA DEN DAG KUNDEN HAR INDGÅET AFTALE OM TJENESTEYDELSEN, DVS. SKREVET UNDER PÅ KONTRAKTEN ELLER AFGIVET BESTILLINGEN. VED SAMLET KØB AF MOBILTELEFON ELLER ANDEN VARE MED TILKNYTTET ABONNEMENT REGNES FORTRYDELSESFRISTEN FRA LEVERING TIL KUNDEN. KUNDEN HAR EFTER FORBRUGERAFTALELOVEN KRAV PÅ AT FÅ EN RÆKKE OPLYSNINGER INDEN KØB, BL.A. OM FORTRYDELSESRETTEN OG OM DEN KØBTE VARE ELLER BESTILTE TJENESTEYDELSE. FORTRYDELSESFRISTEN BEREGNES I ALLE TILFÆLDE FØRST FRA DET TIDSPUNKT, HVOR KUNDEN HAR MODTAGET DISSE OPLYSNINGER SKRIFTLIGT (F.EKS. PÅ PAPIR ELLER E-MAIL). FRISTEN UDLØBER DOG SENEST 3 MÅNEDER EFTER DEN DAG, KUNDEN HAR MODTAGET VAREN ELLER INDGÅET AFTALEN OM TJENESTEYDELSEN. HVIS KUNDEN F.EKS. MODTAGER DET KØBTE MANDAG DEN 1. OG HAR MODTAGET DE NÆVNTE OPLYSNINGER, HAR KUNDEN FRIST TIL OG MED MANDAG DEN 15. HAR KUNDEN FØRST FÅET OPLYSNINGERNE SENERE, F.EKS. ONSDAG DEN 3., HAR KUNDEN FRIST TIL OG MED ONSDAG DEN 17. HVIS FRISTEN UDLØBER PÅ EN HELLIGDAG, LØRDAG, GRUNDLOVSDAG, JULEAFTENSDAG ELLER NYTÅRSAFTENSDAG, HAR KUNDEN FRIST TIL DEN FØRSTKOMMENDE HVERDAG."

Hvordan skal jeg tolke det?

Mvh. Rasmusapt
aNker

Superbruger
Tilføjet:
31-08-2010 19:43:38
Svar/Indlæg:
740/37
"VED SAMLET KØB AF MOBILTELEFON ELLER ANDEN VARE MED TILKNYTTET ABONNEMENT REGNES FORTRYDELSESFRISTEN FRA LEVERING TIL KUNDEN."

Det må betyde at fortrydelsesretten stadig er aktiv.

Så det må bare være at kontakte 3.

rasmusapt

Overclocker
Tilføjet:
31-08-2010 19:45:20
Svar/Indlæg:
148/29
Er præcis sådan jeg også opfatter det, men man kan sku aldrig være for sikker :)

Henvender mig telefonisk til 3 imorgen :)

Tak for svaret aNker :)

MuhammadMJensen

Overclocker
Tilføjet:
01-09-2010 09:42:37
Svar/Indlæg:
1019/39
ja så længe at du bare nægter at tage imod den hvis den endelig kommer skulle du vær off the hook mht. tlf og deres abb.

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
01-09-2010 09:44:09
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #0

Du har ikke modtaget deres service/vare, så du har stadigvæk fuld fortrydelsesret 🙂

rasmusapt

Overclocker
Tilføjet:
01-09-2010 14:52:34
Svar/Indlæg:
148/29
Så hvad er det helt præcis jeg skal gøre?

Lade være med at hente den på posthuset eller hente den, kontakte 3 og meddele dem at jeg vælger at benytte mig af min fortrydelsesret?

SoundWave

Elitebruger
Tilføjet:
01-09-2010 15:42:42
Svar/Indlæg:
3011/103
Lade være med at hente den, og meddele 3 at du benytter dig af din fortrydelsesret. Så ryger pakken tilbage til dem, og så burde du være fri, når de har registreret, at pakken er kommet retur.