Det er sindsygt svært at handle hardware, hvis man vil have hovedet og pengepungen med i spillet. Min største anke er dog primært måden hardware testes på, idet et par simple grafer over framerates, langt fra fortæller hele historien.
Nå men: I mine øjne ville en i7 til halv pris (hvis du kan finde dem, prisen på edbpriser er i hvert fald gået op igen) være et ok bud, alternativt en PII X6 som foreslået af Lenze. Du kunne dog også vente til næste år, hvor AMD smider en ny arkitektur på banen. Den skulle give et helt pænt ydelsesboost.
Mht grfikkort er det i mine øjne, nu vi er så tæt på, rigtig dumt ikke at vente og se, hvad ATI6xxx kan, når de dukker op. Om valget så til den tid vil falde på et nedsat 5xxx, eller en af de Nvidia der ikke smelter din pengepung og pc, må tiden jo vise. Begge de eksisterende serier byder på nogle seriøst gode kort, så det behøver ikke at være det nyeste nye, hvis ikke det kan betale sig.
Harddisk: Q4 i år skulle betyde nye og billigere SSD'er. Imo ikke nogen grund til at se på sådan en fætter. før den tid.
Det er de tanker jeg har gjort mig. Andre kan være uenige,og sådan er der jo så meget. Som altid: Vi nørder befinder os i en spændende tid. Der er altid noget nyt og mere spændende på vej. Man skal bare ikke fortabe sig så meget i nyhederne, at man slet ikke får handlet 🙂
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Johnny d. 02-09-2010 15:13:26.