FPS falder, ping stiger?!

Diverse d.  02. september. 2010, skrevet af pingomann
Vist: 805 gange.

pingomann
 
Overclocker
Tilføjet:
02-09-2010 21:36:55
Svar/Indlæg:
3/2
Hey!


Har fået et VIRKELIGT irriterende problem.
Når jeg spiller Counter Strike Source er den begyndt at få vilde fps-drop, samt min ping stiger til 100+. Det svinger meget hvor langt tid det varer, men det for det meste når jeg ser en fjende at den pludseligt får en kæmpe lagspike.
Problemet er opstået for 2 dage siden, og her i dag er jeg endt med 2 BSOD. Fik ikke set bsod 1 fejlkilde, men nr 2 sagde noget med dxgkrnl, som jeg gik ud fra fra noget DirectX tingeling. Første BSOD fik jeg ved virus scan + youtube. Den anden kom da jeg lige skulle til at joine et L4D2 spil.

Ting jeg har gjort:

Nulstillet modem
Geninstalleret DX driver, nvidia drivers
Taget mit oc fra, og sat bios til std indstillinger.
Slettet min cstrike mappe, for at slette mine tidl. indstillinger fra autoexec.
Fuld virus scan
* Har nu også prøvet af skifte gfx ud med et andet, samme problem.
** Geninstalleret CSS, ingen hjælp.

Setup:

E8400 4ghz normal (3ghz lige pt.)
ep35-ds3r
4gb mushkin redline
gtx460 gainward gs
hx520

Er virkelig på bar bund her!
oban666
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-09-2010 22:40:49
Svar/Indlæg:
1440/318
"...men det for det meste når jeg ser en fjende at den pludseligt får en kæmpe lagspike." - Tror det er fordi du ikke kan ramme 😛 (Det er bare gas 😉 )

Mit forslag til hvad der kan være galt er at det måske er din PSU der er ved og stå af...
Hvis der ikke er strøm nok til at trække GFX vil din FPS automatisk falde og det med BSOD kan også nemt være der for... 😕

Prøv evt at låne en PSU (Gerne 600w eller der over) af en kami, og se om det ikke hjælper 🙂

Bare et forslag. 🙂


pingomann
 
Overclocker
Tilføjet:
03-09-2010 08:49:57
Svar/Indlæg:
3/2
Ja, PSU'en kunne være en mulighed. Vil lige prøve at spørge folk omkring mig. Det sjove er at en af mine venner har lige sendt sin HX520 ind til Corsair da vi også mistænkte fejlstrøm fra den.
Udover det har jeg heletiden haft en lille mistanke om at min PSU leverede fejlstrøm. Da jeg kørte med mit GTS250, begyndte den at fryse på tilfældige tidspunkter. Så skiftede jeg til det 2. 12v PCI stik, hvorefter det stoppede. Mit 8800GTX frøs også da den brugte begge 6pins PCI, og jeg troede det af den grund at det var færdigt.
Men forstår stadig ikke hvorfor min ping stiger i samme øjeblik min fps falder.

Tak for svaret.


MuhammadMJensen
 
Overclocker
Tilføjet:
03-09-2010 09:01:08
Svar/Indlæg:
1019/39
ellers kunne du jo også prøve at sætte din comp på et andet netværk og derved se om det eventuelt var dit modem eller noget andet på dit netværk som forårsager dette. Men ja kan også være psu, men den burde være kraftig nok til dit hw så kan ikke lige se det.


pingomann
 
Overclocker
Tilføjet:
03-09-2010 22:34:10
Svar/Indlæg:
3/2
Lige pt. har jeg kørt med min bærbar uden problemer i CSS. Må prøve med en anden psu (en 560W) her en af dagene.