Ipad t/råd

Diverse d.  03. september. 2010, skrevet af korben
Vist: 464 gange.

korben

Elitebruger
Tilføjet:
03-09-2010 01:26:30
Svar/Indlæg:
1081/251
Der er ikke så meget info om ipad her på hwt endnu. Så jeg håber at dette kan blive en lille tråd om ipad. Jeg har selv haft en ipad 32 gb med 3G i nu ca 3 uger. Jeg købte den usa på ferie. Jeg har som mange andre haft svært ved at se hvad man skal bruge sådan ipad til. Men jeg kunne købe den og prøve den af og hvis det nu ikke var mig ja så kunne jeg nemt komme af med den i danmark.

Men efter at mig og min kone have brugt den et par dage i usa med et at&t data 3g sim kort ( 25$ for 1 måned med 2gb trafik) ja så kunne vi nemt se hvad den skulle bruges til. Den er mega fed at surfe på og super til e mail. Vi brugte den også rigtig meget i bilen ( 1 månedes køre ferie i usa) hvor min kone kunne finde hoteler og booke siteseeing og læse om de byer vi kom til. Og hun kunne see youtube video mange steder mens vi var på farten.. At&t havde en bedre dækning end jeg gik ud fra..

Da vi skulle flyve hjem var det også total nice med en ipad. For vi havde nogle film på den og de 9 1/2 time med fly gik super fint med vores egen biograf. I fly mode ser det ud til at den giver 9-10 timer video på 100% batteri. Dette er altså meget godt.

Jeg købte også et kamera kit til den som giver ipad'en en sd kort læser eller usb port til kamera eller en anden usb ting. Det var altså fedt at side i flyet og se fotos på den..

Nu er vi kommet hjem og ipad'en er i gang hver dag. Mange af de ting jeg brugte min iphone til er nu blivet en opgave for ipad'en. Da jeg fik iphone kunne jeg spare en masse tid på mit kontor og nu kan jeg spare endnu mere fordi denne ipad faktisk er helt ok til word og mail. Jeg siger ikke at ipad er et godt køb for alle men super for dem der er meget på farten og som bruger www, mail, word, film, foto meget.
Og ja den er også super til at tage med i seng hvis man lige skal læse lidt hwt.dk til at falde i søvn på 🤡

I skal være meget velkommen til at skrive hvis der er noget i gerne vil have svar på om ipad. Men jeg gik fra ikke at kunne se hvad jeg skuelle bruge den til og til at ikke kunne leve uden på et par dage.

Så tænker folk nok at jeg er total mac fan. Jeg har haft pc i 20 år og har stadig en Windows7 pc og en windows laptop. Jeg købte så en iphone 3gs og en 4g da de kom frem og til mit job ( meget på farten og tit brug for mail og web) er iphone bare super og ipad giver lige en bonus.

Jeg har haft en del journalister til at bruge den til at lave klippe manus på til tv indslag og de har alle sagt at den er super at skrive på og meget nem at vende sig til. ( ja æøå kommer først når ipad kommer til dk) men dette er ikke problem for den kan skrive dem.

Dette er lavet fra min ipad og jeg håber at i kan bruge min ipad info til noget..

Fell free to ask.

Gæsten

Overclocker
Tilføjet:
03-09-2010 01:39:20
Svar/Indlæg:
254/10
nice 😀

Blach

Overclocker
Tilføjet:
03-09-2010 08:23:24
Svar/Indlæg:
39/1
Prøvede også én da jeg var i USA i sommers. Jeg ikke er imponeret. Nogle af de ting der tiltalte mig mindst ved den er størrelsen, skærmen, batteri og manglende kamera.

Angående størrelsen, så er den altså ikke super handy, så vil jeg sgu hellere have en netbook i baglommen. Er også bange for at hvis jeg havde en ipad i bare én måned, så ville jeg nok allerede have lavet en grim ridse.

Må også sige, jeg er ikke super imponeret af batteriet, der er mange netbooks der sagtens kan være med her, og endda bedre.

Kan egentlig kun forestille mig at personer der normalt går med taske vil have glæde af dyret, ellers kan jeg ikke se den store idé bag den.

korben

Elitebruger
Tilføjet:
03-09-2010 10:16:48
Svar/Indlæg:
1081/251
Jeg købte et cover til den som også virker som fod til den. Jeg er ikke bange for ridser og jeg bruger mine ting. Hmmm batteri syntes jeg er fint og støre skræm er jo lig med støre total size og hvad er ideen så.

MuhammadMJensen

Overclocker
Tilføjet:
03-09-2010 11:54:45
Svar/Indlæg:
1019/39
hvor lang tid holder sådan en ipad batteri ?, altså hvis den f.eks. primært er på 3g net hele tiden ?

korben

Elitebruger
Tilføjet:
03-09-2010 12:42:54
Svar/Indlæg:
1081/251
Har ikke et 100% svar. Men som det ser ud for mig. Så er 8 timer ikke forkert. Og det er med g3 og wifi on