Moderator
Tilføjet:
03-09-2010 14:33:05
Svar/Indlæg:
4983/48
der skulle vel ikke være nogen som ved om det kan betale sig at svejse, når man har fået et hul på røret mellem Kat og mellempotte, og hullet selvfølgelig sidder rundt om ophænget som nu sidder helt løst og ikke bærer udstødningen mere...
nu har min tidl. kollega fra et dækcenter jeg har arbejdet hos, nemlig kigget på det igår og han mener både at det nemt kan laves og at jeg selv kan lave det (det kunne jeg også.. hvis jeg havde et svejseanlæg 😛 )
nå men mine spørgsmål er enlig bare :
vil det overhovedet holde i længden (lidt relativt, men 1 års holdetid ville være ganske fint) når hullet sidder omkring et ophæng ?
kan det betale sig når man tænker på at en komplet potte fra Kat.en og bagud koster ca 1k ink montering ?
kan man bare køre ind og bede et værksted lave det ? og hvad koster det at få svejset så noget ? (ikraft af jeg jo ikke selv kan lave det,samt min tidl. kollega åbenbart ikke mener at jeg skal få det lavet hos dem, sikkert fordi han syntes det er for dyrt/ikke gider lave det)
ting der skal tages højde for:
Bilen er en 306, fra 94 med 1.4i KDX motor
Bilen skal til syn indenfor de næste 14 dage ca.
nå ja, udstødningen skulle efter min tidl. kollega´s mening ikke være over 6mdr gammel, hvilket ikke helt kan passe da jeg ikke har rørt den siden jeg fik bilen, så den er snart min. 2 år.. men mellempotten ser ganske pæn ud
alle forslag, ideer, og lign info kan bruges og jeg takker på forhånd 🙂
Mvh
Christian