#22: Giver dig helt ret, men problemet er jo at mange tror at 100-200-400hz motion er vejen frem. Nogen vil endda næsten have det på deres computere.
Jeg synes motion er forfærdeligt, og kender flere mennesker der har en tendens til at blive mildt søsyge af det. Ingen tvivl om at "ægte" 60hz vil være at foretrække, men der findes kun amerikansk TV som interlaced der har det. hvilket bare giver nogle andre sære billedfejl. At ændre billedet fra 24hz til ægte 48hz vil afhjælpe rigtig meget i biograf-sammenhæng, men standarden findes ikke, og man satser pt på at øge opløsningen istedet eller at lave 3D.
Pga. at det er en jævn bevægelse vil sådan et link som det ovenstående altid se godt ud, da motion-engine'n næsten umuligt kan lave nogle fejl. resultatet er ofte noget andet med bevægelig begrunde og uforudsigelig bevægelser af bolden. Derefter holder motion ingen steder og bør efter min mening slåes fra. Så hellere leve med 24hz-hakkeriet eller 60hz hakkeriet. Til sidst og ikke mindst kan produceren jo vælge at lægge noget fnidder på for at dæmpe hakkeriet i 24hz. Det gør de sjældent da det ødelægge en filmisk effekt der har en tendens til at gøre billedet mere ægte.
Hvad angår computerspil er jeg helt enig. 60hz er vejen