#23 Hvis endelig jeg skulle have fat i noget blåt strålenoget, ville det nok blive en blåstrålebrænder. Men ærlig talt: Indtil videre er behovet sådan ca. nul, så jeg springer sgi nok over for denne gang 🙂
Jeg modtog rammene i dag. Med stock timings og hastighed, kører de altså mærkbart bedre end de G.skill 1600 CL9NQ jeg tidligere havde, også når disse var speedet op til noget nær samme timings.
Jeg er til gengæld ikke videre imponeret over deres stock timing oc potentiale, i hvert fald på min maskine med min cpu. 6-8-6-24-30 kører de problemfrit ved 1600, men selv 6-7-6-24-30 får de et føl over. Jeg har ikke prøvet med mere end 1,7V, da jeg generelt ikke er stort af at give DDR3 ram alt for meget guf. Om de kan med mere juice, ved jeg altså ikke.
Jeg skal til at se hvordan de klarer 1800MHz. Vender frygteligt tilbage.
-edit-
1800 7-9-7-24-30 kører helt fint, ved std volt (1,65).
Jeg er meget langt fra oc mester, så det kan meget vel være, at nogle af de indstillinger jeg vælger, er helt ude i skoven. Så'n er livet. Da jeg forsøgte med 1900Mhz, ved cl7 og 8, gik der lort i den. Jeg skal sikkert have smidt noget mere juice på chipsættet, men det bli'r altså ikke nu. Jeg mangler bedre køling af cpu'en, så festen stopper pt ved 1800. Der kører rammene altså også super.
Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Johnny d. 08-09-2010 01:50:04.