helgradering mod pixel fejl.

Diverse d.  04. september. 2010, skrevet af voidwalker
Vist: 1018 gange.

voidwalker

Superbruger
Tilføjet:
04-09-2010 23:09:15
Svar/Indlæg:
199/22
Jeg sidder og overvejer at købe mig en Samsung 2443DW.

Og jeg som de fleste andre hader pixel fejl, jeg ved nogle forhandlere har tilkøbs forsikring med "100% pixel fejls dækning" eller hvordan de formulerer det.

Men der er også mange forhandlere der bare henviser til producentens dækning hvoraf de fleste producenter kræver 4 og op efter med pixel fejl for at de vil dække det.

Computer salg har iøvrigt en tilkøbs forsikring som dækker alt andet end tyveri og pixel fejl. :no:
De skriver godt nok at det ikke dækker tyveri meget tydeligt men det med pixel fejl er gemt inde i rodet med betingelser ^^

Hvad er der af andre muligheder for at beskytte sig mod pixel fejl?

Jeg har for eksempel lige købt et 10k Sony tv som jeg er i gang med at få repareret på forsikringen, det ville hverken være fedt at skulle købe et nyt tv for at se om det også får pixel fejl eller bare leve med det, så de 600 kr er godt givet ud.
mads__mays

Overclocker
Tilføjet:
05-09-2010 09:41:51
Svar/Indlæg:
574/17
ikke for at prale, men jeg har altså aldrig set pixel fejl, på mine egne pænt behanlede skærm, men andres som er blevet skudt på at softgun og ligget på en pose med skærmen ned af, og ligne. jeg syntes også pixel fejl er mega træls, men jeg har aldrig haft på mine egne. (det er ca 10 som jeg har haft)

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
05-09-2010 09:45:47
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #0

Hvis de har "0 pixelfejl" garanti praler de gerne af det, så er man ikke i tvivl.

-> #1

Folk der behandler sine skærme pænt kan nu også godt opleve pixelfejl.

red_martians

Moderator
Tilføjet:
05-09-2010 10:02:31
Svar/Indlæg:
7881/1165
De eneste jeg kender der har 0-pixelgaranti er samsungs prof-serie 🙂
Du kan også målrettet gå efter en skærm med IPS-panel, der er de næsten altid sorte. De er genialle spilleskærme og langt bedre til farver end TN-skærme.
Det er desuden sjældent at pixelfejl opstår over tid. Det er oftest en fabriksfejl der kommer til syne inden for ganske kort tid. Så bestiller du en, har du jo de 14dages returret, så du kan sende den tilbage igen, hvis produktet ikke er som ønsket.

mads__mays

Overclocker
Tilføjet:
05-09-2010 10:05:10
Svar/Indlæg:
574/17
#3 det ved jeg også godt, men bare for at gøre ham mindre bange 😀
så fortæller jeg bare hvad jeg har oplevet med pixel fejl 😳

Gæsten

Overclocker
Tilføjet:
05-09-2010 10:09:40
Svar/Indlæg:
254/10
evt køb din skærm ved komplett, de tager den tilbage hvis der er det mindste har jeg erfaret

og de yder generelt en super service

MadsAG

Elitebruger
Tilføjet:
05-09-2010 12:53:12
Svar/Indlæg:
5421/53
Hvis du modtager en skærm med pixelfejl, kan du jo bare bruge dine 14 dages retur-ret.

mads__mays

Overclocker
Tilføjet:
05-09-2010 13:13:50
Svar/Indlæg:
574/17
#6 jeg tror at han mener hvis der kommer en pixel fejl efter de 14 dage 😛

voidwalker

Superbruger
Tilføjet:
05-09-2010 15:55:03
Svar/Indlæg:
199/22
Med min tv skærm kom pixel fejlen først efter 2-3 måneder.
Hvis det er fra fabrikken er det ikke noget problem, det er de langsigtede pixel fejl der måske kommer.

Min 226BW jeg har, har ingen pixel fejl og den er købt før jeg blev så besat af ikke og have pixel fejl.

#3 Hvis du kan finde en skærm med 5ms eller mindre, 1200p, DVI og DP port.
Tilt, Pivot oh Højde justering, og cirka lige så smalle kanter rundt om billedet.

Tja så ville jeg sikkert være villig til at betale det mere end den jeg har fundet koster 😀

#4 Jeg er ikke ligefrem bange for det med et TN panel er det sikkert muligt at finde en eller anden til at skifte panel for mig, det er garanteret bare billigere den anden måde.

Komplett forhandler ikke 2443DW ellers ville jeg meget gerne, jeg har nemlig også kun haft gode erfaringer med dem.

Sneglehunden

Elitebruger
Tilføjet:
05-09-2010 20:47:12
Svar/Indlæg:
2502/221
Samsung har 0 pixelfejl, har da fået nyt panel i min nye skærm også, blev skiftet i min stue.. har haft 3 nye skærme der ved levering havde pixel fejl, så folk der siger det er fordi de bliver mishandlet, luk! :)

Har sat fladskærme op i 3år, og har stortset ikke set nogle med pixel fejl, så det er yyyyderst sjældent. men det sker, og jeg har så bare været jævnt uheldig privat.

Modtager man en skærm købt på nettet med pixel fejl, så sender man bare retur på 14dages reglen, og køber en ny skærm.

Det koster fragten, men hvad dælen :)

mads__mays

Overclocker
Tilføjet:
05-09-2010 21:30:32
Svar/Indlæg:
574/17
#9 jeg regner med at det er mig du hentyder til i starten 😕
men som sagt er det bare hvad jeg har oplevet 😀

voidwalker

Superbruger
Tilføjet:
05-09-2010 22:07:11
Svar/Indlæg:
199/22
Det ville være dejligt med en eller anden garanti for at hvis der kommer en pixel fejl kan jeg få det dækket.

#9 Der er ikke 0 Pixel fejl garanti på alle Samsung skærme.

Det er lidt kringlet at finde på Samsungs hjemmeside men Flatpanels.dk har det.

http://www.flatpanels.dk/fokus...
For uddybelse så er det oppe i toppen.

1200p 24" skærm skal have 4 hele fejl, 10 sub pixel fejl og 4 sub pixel fejl inden for et 5x5 grid.

Hvis der ikke står specifikt på pågældende Samsung skærm er der ikke 100% pixel garanti.