Computer død - Pivelyd med strøm til

Diverse d.  05. september. 2010, skrevet af Czyber
Vist: 717 gange.

Czyber
 
Overclocker
Tilføjet:
05-09-2010 16:28:20
Svar/Indlæg:
2/1
Heey boys

Jeg har en efterhånden gammel computer, den er vel en 4-5 år. Da jeg slukkede den her tidligere idag lukkede computeren ikke ned som den plejer, den stod derimod tændt med sort skærm.

Det har jeg oplevet flere gange før, og har bare slukket computeren på knappen. Og alt har altid virket helt fint med det.

De jeg gjorde det idag og ville tænde computeren, vil den ikke tænde. Den har en utroligt irreterende pivelyd, hvis stikket sidder i stikkontakten. Lyden minder meget om tinitus, og kommer helt sikkert fra noget af computerens hardware.

Har bare ingen ide om hvad det kan være ?? Har i ??
Burgurne
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-09-2010 16:34:02
Svar/Indlæg:
5874/1287
Kunne godt lyde som en defekt strømforsyning (PSU)


Czyber
 
Overclocker
Tilføjet:
05-09-2010 16:39:35
Svar/Indlæg:
2/1
Det tror jeg faktisk du kan have ret i for det virker som om lyden kommer fra strømforsyningen. Nu ved jeg ikke så meget lige om strømforsyninger osv. men er det noget der bare går i stykker efter en 4-5 år - sådan uden videre varsel.

Er der iøvrigt nogen måde man kan finde ud af om det med sikkerhed er strømforsyningen, altså udover at sætte en anden til :P


cybercb
 
Passiv Hwt crew
Tilføjet:
05-09-2010 16:47:06
Svar/Indlæg:
1460/40
#3 Du kan prøve at tage en papirklip og kortslutte den grønne ledning i 20 / 24 pin stikket med i af de sorte, så vil strømforsyningen starte. Husk dog at tage den fra alt andet hardware, udover en blæser eller lign.
Men det nemmeste er nok, at få fat i en anden, og se om computeren vil starte :yes:


Czyber
 
Overclocker
Tilføjet:
05-09-2010 17:09:59
Svar/Indlæg:
2/1
Jeg har lige pillet al hardwaren fra PSU'en og så sat strøm til PSU'en. Det er helt sikkert der den høje pivelyd kommer fra. Så der vidst ikke andet for end at få fat i en ny strømforsyning.


TheReazepter
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-09-2010 17:36:44
Svar/Indlæg:
772/49
Det kunne godt lyder som coilwhine. Tage og køb en ny psu :).