Nyt bundkort og grafikkort - nu eller vent

Diverse d.  13. september. 2010, skrevet af Ubehage
Vist: 787 gange.

Ubehage

Superbruger
Tilføjet:
13-09-2010 15:59:00
Svar/Indlæg:
905/100
Hey folkens,

Nu har jeg snart fået sparet sammen til at udskifte mit lort..
Laaang historie - den korte er, at mit grafikkort er blevet "smittet" med en hardware-fejl/virus, og bliver ved med at fucke med mine bundkort.
Og sætter jeg et nyt grafikkort ned i bundkortet, bliver det også straks inficeret - altså en vandrende fejl...

Så jeg skal skifte både bundkort og grafikkort nu.
Mit spørgsmål er, om jeg skal købe nu eller vente nogle måneder. Er der udsigt til at der kommer nyt med betragtelig bedre ydelse, eller om gevinsten vil være så lille, at det bedst kan betale sig at købe nu ?

Og hvad vil folk anbefale ?
Der skal ikke overclockes. Det må gerne være muligt, men ikke noget jeg kræver.
Bundkortet skal bruges både som gamer-pc, server, arbejds-station og heavy load-maskine hvor jeg kører op til flere virtual machines.
Mit nuværende bundkort er jeg ganske tilfreds med, men vil da gerne vide om der findes noget endnu bedre 🙂
martinbg

Elitebruger
Tilføjet:
13-09-2010 17:37:04
Svar/Indlæg:
2076/119
AMD kommer med deres 6xxx serie her til sidst på året, det ville jeg vente på vist jeg var dig :)

Nightcover

Overclocker
Tilføjet:
13-09-2010 17:54:02
Svar/Indlæg:
620/11
#0 "Så jeg skal skifte både bundkort og grafikkort nu.
Mit spørgsmål er, om jeg skal købe nu eller vente nogle måneder"

Det giver ingen mening. Man må gå ud fra at du skal skifte nu, senest i morgen. Det er dog en ældre platform du kører på; så jeg ved ikke om det ville kunne betale sig at købe et nyt bundkort til samme socket, eller om du bare skal skifte det hele med det samme, det må nogle eksperter fortælle dig :)

unnamet

Passiv Hwt crew
Tilføjet:
13-09-2010 18:06:12
Svar/Indlæg:
5258/240
Hvor mange penge har du og lege med.?

kilotango

Enthusiast
Tilføjet:
13-09-2010 18:17:59
Svar/Indlæg:
170/0
Efter det du siger der tyder det på, du har fået en orm/virus i din bios.

http://www.tomshardware.com/ne...

Har du mulighed for at tømme din bios, for derefter at reflashe en ny?

Mht nye grafikkort. Selvfølgelig kan du vente til de kommer, men så må du også betale! Hvis du kan vente ca. 3 mdr. bagefter, falder prisen gevaldig, for så er en ny på trapperne.

Prøv at få "den gamle" til at køre, og så stille og roligt vælge det du helst vil ha'.

Ubehage

Superbruger
Tilføjet:
13-09-2010 19:51:08
Svar/Indlæg:
905/100
Tak for svar 🙂

Min computer virker nu.. Dvs. når den først er tændt, fungerer den helt ok. Bare jeg ikke skal genstarte 😉

Det hele startede med, at jeg skulle få en lorte-pc til at virke. Den opførte sig vildt mærkeligt, og jeg mistænkte grafikkortet. Så jeg satte mit eget i, for at teste. Uden held.
Da jeg kom hjem med grafikkortet og satte det i min comp igen, brændte bundkortet af. Batteriet skulle tages ud, for at tænde computeren - BIOS var helt fucked.
Jeg købte så et nyt bundkort - dum som jeg er - og monterede det. Præcis samme fejl..

På den anden pc, skete det samme, Købte et nyt billigt lorte-grafikkort, og det fik samme fejl, så snart det havde været i maskinen.

Så derfor besluttede jeg at spare lidt sammen, og udskifte grafikkort og bundkort sammen. Jeg har ca. 3500 at lege med, men finder gerne mere frem hvis det er nødvendigt.

Shadowhunter

Elitebruger
Tilføjet:
13-09-2010 21:40:56
Svar/Indlæg:
5474/39

evt. Så kunne du kigge efter noget brugt bundkort og Gfx...

Fonneren-

Elitebruger
Tilføjet:
13-09-2010 22:35:11
Svar/Indlæg:
2235/138
Prøvede lige og sætte et nyt system sammen som er meget tæt på din pris. Det hele er fra komplett for og holde det samlet:

Gigabyte GA-P55-UD3 -Demo
Gainward GeForce GTX 460 768MB PhysX
Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 4GB CL9
Intel CoreT i5 Quad Processor i5-760:
Pris: 3779 kr

Så for 3800 kr har man altså et nyt og rigtig fint system som fint følger med. Syntes ihvertfald det meget for pengene 🙂

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Fonneren- d. 13-09-2010 22:35:45.

Ubehage

Superbruger
Tilføjet:
14-09-2010 10:57:18
Svar/Indlæg:
905/100

Nice 😛 Tak for det!