Asus P6X58D-E

Bundkort / CPU d.  15. september. 2010, skrevet af clifford
Vist: 641 gange.

clifford

Erfaren rotte
Tilføjet:
15-09-2010 11:05:17
Svar/Indlæg:
5/1
Hej.. Jeg har lige købt et asus p6x58d-e hos Getmore øvøv nå men mit problem er at jeg ikke kan få det til at finde mere end 1 ram klods. Jeg har købt Kingston KHX1600C9D3K2/8GX som består af 2x4 GB klodser. Bios er opdateret. Kan det være bundkortet det er galt med eller noget opsætning. Håber der er nogen der kan hjælpe. 🙂

Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af clifford d. 15-09-2010 12:46:20.
Rasmus66

Elitebruger
Tilføjet:
15-09-2010 13:22:28
Svar/Indlæg:
8762/174
For det første så udfyld lige din profil med resten af specifikationerne på dit system.

For det andet så køre bundkortet med tripple channel ram hvilket vil sige at der skal sidde tre stænger i f.eks 3*2 gb og ikke 4*2 gb der er et dual channel setup.

Prøv at set tre stænger i som der står i bundkort manualen.

Hediki

Elitebruger
Tilføjet:
15-09-2010 16:12:38
Svar/Indlæg:
1726/49
sidder selv med samme bundkort og det kører fint overclock til 3.8ghz 24/7.

#1 er inde på noget der, du har de forkerte RAM.

men ellers så skal du sætte RAM i de BLÅ sokler. du begynder med at sætte dem i længst væk fra CPUen, men skaf lige de rigtige RAM først.

også skal det nok komme til at køre 🙂

clifford

Erfaren rotte
Tilføjet:
15-09-2010 16:42:35
Svar/Indlæg:
5/1
Mange tak for svarene 🙂 skal jeg forstå det sådan at de ram jeg har ikke virker til bundkortet?? Vil det hjælpe hvis jeg købte en ramklods mere så det bliver 3x4 gb??

Og Rasmus66.. Jeg får lige tjekket min profil 🙂

Hediki

Elitebruger
Tilføjet:
15-09-2010 17:10:52
Svar/Indlæg:
1726/49
lad os sige du har købt sådan nogle: (duel channel)
http://www.komplett.dk/k/ki.as...

du skulle have købt sådan nogle: (triple channel)

forskellen ligger i at de hver især er "parret" til at køre sammen, eventuelt duel channel og triple channel.

men hvis du sætter de 2 RAM blokke du har nu i, længst væk fra CPUen, i de blå sokler, så skulle den gerne kunne køre med dem. om det vil virke med at købe en ekstra stang ram, det kan jeg ikke svare på.

jeg ville sende dem retur du har nu, og få fat i nogle andre.

clifford

Erfaren rotte
Tilføjet:
15-09-2010 20:08:50
Svar/Indlæg:
5/1
Hej Hediki

Jeg har prøvet at sætte dem i de blå sokler længst væk fra CPUen men så starter computeren ikke. Den starter kun hvis de sidder i de blå sokler tættest ved CPUen og så er det kun den ene som bliver fundet. Jeg har testet om begge ram klodser virker og det gør de. Har desværre handlet med Getmore som told og skat har lukket så der er lidt skidt. ☹

Hediki

Elitebruger
Tilføjet:
15-09-2010 20:14:31
Svar/Indlæg:
1726/49
der er en køb / salg forum her 🙂

når du starter maskinen, fra kold start, så ved siden af rammene lyser sådan en rød diode meget kraftigt, der sidder en knap næsten lige ved siden af.

prøv at trykke på den imens den lyser. det skulle være sådan at den skulle kunne starte uanset hvilke ram der sidder i.

men altså du kan nok sælge de RAM til omkring samme pris for:

eller du kan prøve og se om der er nogen der vil bytte 🙂

har selv de ram og de virker helt fint. dog ikke særlig glade for at blive clocket til 1900mhz haha 🤣

Just

Elitebruger
Tilføjet:
16-09-2010 15:29:34
Svar/Indlæg:
576/64
Du siger du lige har købt hos getmore? Hvornår er lige? For to dage siden?

clifford

Erfaren rotte
Tilføjet:
16-09-2010 20:54:00
Svar/Indlæg:
5/1
Hej Just
Det er 14 dage siden, har hørt at told & skat har mistanke om snyd med moms. Jeg forstår ikke at deres website ikke gør opmærksom på det. Det er noget surt da garnti ryger sig en tur da det er forhandleren der står for garentien. Asus vil åbenbart ikke vide af garentien hvad jeg ikke forstår:(((

Hediki

Elitebruger
Tilføjet:
16-09-2010 20:58:23
Svar/Indlæg:
1726/49
jo de vil Asus godt. de vil bare ikke sige det højt. når en forhandler modtager et RMA produkt, sender de sådan set tingene videre til Asus i de fleste tilfælde.

komplett f.eks. sender en varer retur med det samme fordi sådan er deres service. computersalg sender f.eks. deres ting direkte til fabrikanten.

hvis bundkortet skulle gå i stykker, så tag kontakt til Asus Support, de vil gerne hjælpe.

🙂

clifford

Erfaren rotte
Tilføjet:
16-09-2010 21:26:05
Svar/Indlæg:
5/1
jah måske men det er ikke sådan jeg har forstådet det. Har talt med asus suport og fik at vide at det er forhandleren der står for garentien og det er ligsom det. Med hensyn til de ram så har jeg prøvet at tryggr på den knap som du forslog men det eneste der sker er at den bare genstarter og for hver gang blinker lysdioden hurtiter og hurtiger og til sidst lyser den konstant men computeren starter desværre ikke så jeg er sgu ved at få lange løg :'-(

Rasmus66

Elitebruger
Tilføjet:
16-09-2010 21:27:47
Svar/Indlæg:
8762/174

Kan du ikke låne nogle ram til at teste med?

clifford

Erfaren rotte
Tilføjet:
16-09-2010 22:35:39
Svar/Indlæg:
5/1
det håber jeg, arbejder på sagen. Vender tilbage når og hvis jeg finder en løsning. 1000 tak for at i gad at bruge tid på mit problem 🙂