Nå efter lidt surfing, vil jeg lige prøve at give en bedre mening omkring mine planer, og prøve at forklare min tanke gang 😴
Den gamle = ud gennem vinduet 🙂
Derefter :
1. Der skal findes et rigtig godt og stabilt bundkort, har altid før i tiden haft Asus, men måske der er noget bedre på markedet idag. Har kigget på Gigabyte UD9 + SR2, samt Asus Rampage III, P6T6 WS Revolution og P6T7 WS SuperComputer.
Fordele og ulemper forstået fra min side ang. 1:
SR2 bliver total overkill i forhold til udgifter (2xXeon),samt kommer til at slås med kabinet, størrelse på bundkort.
Et klart + ved UD9, er alle de PCI-X, hvorimod Rampage ikke har så mange, og kan godt komme til at mangle 1 el. 2.
Ved ikke om UD9 overclocker lige så godt som Rampage III, dette OC blir max kun på vand, vil gerne have de bedste muligheder for OC
P6T7 WS SuperComputer har + ved PCI-X, men mangler USB3.0 samt SATA 6Gb/s. Ligeså gør P6T6 WS Revolution, samt mindre PCI-X.
2. At finde en CPU, som er rimelig hurtig til 3D (Bygningstegninger - ala autocad), musikproduktion (flere plugin i ram, samt behandling af disse), Redigering (Både billeder, som mine indscan png 100mb filer, Og HD Video)
fordele og ulemper forstået fra min side ang. 2:
I7 920 og I7 950, er prisen fin.
I7 980x er dyr, men måske det ekstra værd (har ikke noget imod Pc arbejder, men gider ikke at den står og tænker for længe, har travlt 🙂
Nogen som kan hjælpe mig med at beskrive forskel på CPU i stedet for målinger, altså mere omkring load/åbne tider osv., nemlig nok der mit største vurdering problem er, idet jeg godt kan forstå at det er tåbelig at smide 5000.- ekstra for at åbne et billede 1 sec. hurtigere.
3. Nogle gode hurtige ram som passer til overstående. (Corsair) eller bedre ???
4. 2 stk. SSD i raid 0, hvis muligt.
5. Finde en GPU løsning som kan tage de nye spil, SLI el. CF 😕
(købe et rimeligt nu, og vente på ATi 6xxx) ????
Herefter kommer der en masse andre spørgsmål, men dem tager vi senere.
Planen er at det kommer til at køre på vand, og bliver kun senere OC på vand, idet det skal køre som 24/7, samt at den skal være rimelig hurtig til ovenstående opgaver noget tid frem.
Håber det hjælper lidt på min tankegang.
Og bud på diverse løsninger er yderst velkommen
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af zmilet d. 16-09-2010 22:21:35.