Driverproblemer (Tilsyneladende)

Grafikkort d.  18. september. 2010, skrevet af Zolba
Vist: 468 gange.

Zolba

Overclocker
Tilføjet:
18-09-2010 18:27:38
Svar/Indlæg:
235/50
Hejsa HwT.

Jeg har hjulpet en ven med at skifte grafikkort i hans maskine. Desværre møder han nu ufrivillige programlukninger og fejlrapporter... Jeg har prøvet at kigge på det, men kan uheldigvis ikke få den til at makke ret... Så pinligt når nørden ikke kan finde ud af det 😩
Så jeg håber på, at nogle kloge hoveder herinde kan assistere mig.

-Der er blevet skiftet fra NVIDIA Geforce 8600GTS til NVIDIA Geforce 8800GT.
-Operativsystemet er Windows Vista (Det er nok her synderen gemmer sig)
-Strømforsyningen kan give 400W (Så lige præcis tiltrækkeligt)

-Og den, meget kendte, fejlrapport som vi får er:
NVIDIA Graphics Driver has stopped working properly.

A driver update, if available, might prevent this problem from recurring.

There are several ways of locating and installing driver updates, but it is best to let Windows do this for you. Try the first step below, which describes the process. If it doesn't produce a driver update that solves the problem, then try the remaining steps in the order given

På forhånd tak.
Shutdown

Elitebruger
Tilføjet:
18-09-2010 18:57:40
Svar/Indlæg:
8947/160
Det kan sagtens være psu der er problemet , der er STOR forskel på en god vs en dårlig 400watts psu. Så min mistanke går på at den psu ikke yder nok på 12v .

Johnny

Superbruger
Tilføjet:
18-09-2010 19:28:31
Svar/Indlæg:
2127/11
Enig med #1 i, at en psu ikke bare er en psu. Du kan stadig finde psu'er på markedet, der er i så dårlig en kvalitet, at en 700W ikke kan levere det en 400W skulle kunne.

Der ud over: Har du sikret dig, at alle driverrester fra det tidligere kort, er fjernet med Driver Cleaner Pro eller lign?

Jeg ville prøve at fjerne driver endnu en gang, rense, og installere ny. Er der stadig bøvl, må en anden psu prøves.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Johnny d. 18-09-2010 19:28:45.

Zolba

Overclocker
Tilføjet:
19-09-2010 13:27:03
Svar/Indlæg:
235/50
#1 & #2

Synes jeg lyder meget rigtigt. Jeg vil prøve at lege med geninstallation af drivere endnu engang, og ellers få undersøgt den PSU lidt nærmere.