Pc vil ikke starte korrekt 1 gang

Diverse d.  20. september. 2010, skrevet af wuffer28
Vist: 414 gange.

wuffer28

Superbruger
Tilføjet:
20-09-2010 08:01:52
Svar/Indlæg:
202/76
Har et underligt problem med min pc. Den har kørt fint i lang tid Men nu når jeg starter den op går den i stå lige inden den viser skrivebordet. Altså der hvor der står welcome. Der blir den bare stående indtil jeg genstarter og så går den ind i windows.
Men så kommer den frem med at mit raid på 2 styks 1 tb harddiske er igang med at blive kontroleret og rep. Det er 3 gang på under en uge det sker og det tager op til 3 timer hver gang for at tjekke de 2 harddiske igennem og der er aldrig fejl. Alle kabler sidder som de skal. Hvad pokker sker der lige???

En anden ting skal ha sendt en harddisk til rma. Er det nok bare at komme den i sådan en antistatisk pose og pakke den godt ind i en kasse eller skal man gøre mere??
da9els

Chefredaktør
Tilføjet:
20-09-2010 08:48:23
Svar/Indlæg:
4438/91
#0 .. Jeg ville prøve at lave et image af dit OS-drev med Acronis True Image, og så begynde at rode med drivere og den slags. Evt. et rebuild af RAID-setuppet og se om det løser problemet.
Mht. HDD til RMA så er det fint som du beskriver. De fleste disks kan tåle pænt mange G før det bliver kritisk. Vi snakker 60+. Så antistatiskpose og avispapir / bubblewrap 🙂

wuffer28

Superbruger
Tilføjet:
20-09-2010 10:12:37
Svar/Indlæg:
202/76
Okay tak for det. Kan være jeg sku se efter om der er nyere drivers. Det er i hvertfald pænt træls