Der er flere grunde til at du IKKE skal installere et 220V anlæg i en bil.
1. En omformer fra 12VDC-220VAC er noget af det værste du kan udsætte et lydanlæg for. Det er ikke en pæn sinusform der kan ensrettes ordenligt, der kommer ud af sådan een. Du vil introducere en ordenlig røvfuld støj via strømforsyningen, og den kan garanteret ikke holde til transienterne fra firkantspændingen der kommer fra omformeren over længere tid.
2. Logitech anlægget er lavet til din stue. Et stabilt miljø uden temperaturudsving af betydning. Første gang du kommer ud til et Z5500 der har stået i frostvejret natten over, så er der kondens på displayet, elektronikken og guderne må vide hvor. Plus at enhederne i det anlæg ikke er lavet til det miljø heller.
Hvis du vil lege med PC i bilen så gør det ordenligt. Køb en maskine, en forstærker og nogle bil-højtalere der er lavet til formålet.
Det fede alternativ (som du leder efter) kunne være en moderne headunit sammen med en iPod. Så har du MP3, netsurf, film, navigation osv i en samlet lille pakke du kan tage i lommen når du forlader bilen. Jeg har endnu ikke set headunits med Android interface, men det kommer sgu nok en dag.
Det andet er 2000kr lige ud i lokummet plus prisen for en konverter.
Kig evt på car-pc.dk, cartft.com eller digital-car.co.uk
Og ja, jeg har en Car-PC i min bil.