RMA sag hos SHG

Diverse d.  23. september. 2010, skrevet af skybear
Vist: 754 gange.

skybear
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-09-2010 18:38:05
Svar/Indlæg:
593/56
Jeg har en RMA sag kørende hos SHG på nogle ram og nu efter 16 dage er rammene så sendt videre til deres forhandler.
Er der andre der har oplevet at de er så langsomme hos SHG??? Jeg mener det kan sgu ikke tage lang tid at konstatere at rammene er defekte.
Og hvad har det lige med mig at gøre at de har sendt dem videre til deres forhandler, for mit vedkommende er det SHG der skal erstatte de defekte ram og så er det SHG egen sag at få dem dækket hos deres forhandler..
Ahhhhh trængte bare til at komme af med noget galle ☹ ☹
Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
23-09-2010 18:40:43
Svar/Indlæg:
15982/637
De gør det skam rigtig nok, og en RMA sag har ofte en behandlingtid på 30 hverdage. SHG skal selvfølgelig erstatte det defekte, men det betyder også reperation - det er ikke bare lig med ombytning.
At nogen så vælger bare at ombytte er en "ekstra" service.


skybear
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-09-2010 18:43:54
Svar/Indlæg:
593/56
Det er så også fair nok, at de vil rep. Men hvorfor dælen skal det tage 16 dage at komme frem til det helt ærligt


Vaptor-x
 
Superbruger
Tilføjet:
23-09-2010 18:44:29
Svar/Indlæg:
475/22
Tja... Har selv haft en defekt samsung HDD for nylig, og de byttede den bare med det samme uden nogen problemer. Så det kommer nok an på hvad det er man laver en RMA sag over.


hifreak
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-09-2010 18:54:54
Svar/Indlæg:
89/10
Lidt mærkeligt at de sender RAM til reparation. Det er vel for at producenten skal checke dem, inden de sender nogle nye eller sådan noget.


Rasmus66
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-09-2010 19:36:23
Svar/Indlæg:
8762/174
Er ikke rimelig utilfreds med hvordan de håndtere de rma sager.

Har lige pt et Asus R3E bundkort til rma.

Det blev indleveret den 3. September med en meget grundig fejl beskrivelse så de ikke skulle bruge så lang tid på at teste det.

Men alligevel sender de først bundkort ind til Asus den 15. September 😐

Og nu sidder jeg og venter på bundkort og tidligere erfaringer siger mig at Asus minimum skal bruge to uger på at ombytte det.

Så SHG det er simpelthen ikke godt nok!



Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Rasmus66 d. 23-09-2010 19:52:41.


Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
23-09-2010 19:43:32
Svar/Indlæg:
15982/637
#5: Enten er de forud deres tid eller også er de 1år bag ud 😉


Rasmus66
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-09-2010 19:52:19
Svar/Indlæg:
8762/174
#6

Det er 100% mig der sidder og roder rundt i de måneder 😀 🤣


Lohse
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-09-2010 20:01:48
Svar/Indlæg:
1178/88
#0 Sidst jeg havde RMA hos dem tog det 10 dage fra den blev modtaget til jeg fik den igen. Endvidere byttede de en defekt harddisk uden at teste den. Jeg fik endda den gamle pris på den og kunne derfor købe samme harddisk + en 320 gb som backup for samme pris ;)


Pvt.P.Nutz
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-09-2010 20:24:40
Svar/Indlæg:
5224/222
Sammenlignet med ram RMA jeg havde hos komplett... udfyldte formular på nettet, afleverede ram ved Vesterport pick up point og modtog samtidig nye ram, dvs. de stolede på min forklaring og testede efterfølgende.


Rasmus66
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-09-2010 20:30:48
Svar/Indlæg:
8762/174
#9

Ja det er sådan det skal være.

At man tester ud fra hvad der er skrevet.

Ellers er de da spild af tid at man sidder og bruger noget tid på at skrive en god fejlbeskrivelse så de kun skal teste nogle få ting for at finde ud af at bundkortet er defekt i stedet for at det skal tage næsten 14 dage før man tager sig sammen til at sende det ind til producenten.



Pvt.P.Nutz
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-09-2010 20:36:59
Svar/Indlæg:
5224/222
#10 Netop, de beskriver hvilke programmer der skal bruges til at teste og resultatet fra dem skrev jeg i rma sagen.


#12
AW
 
Superbruger
Tilføjet:
23-09-2010 21:09:20
Svar/Indlæg:
289/24
Det eneste jeg har at sige til alt det her er, Komplett, komplett, komplett, komplett! 🙂 Deres service er sgu i top.


skybear
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-09-2010 21:29:06
Svar/Indlæg:
593/56
Jep. ville allerhelst gså bare have mine penge igen. Og så bruge dem på nyt GFX hos komplett. GFX er alt for dyre hos SHG


xkalibur
 
Superbruger
Tilføjet:
23-09-2010 21:39:15
Svar/Indlæg:
739/62
hehe

ja købte en NAS hos dem for et par år siden. de sendte tydeligvis en demo model, for alle skruer manglede samt et kabel og nogle manualer ( som jeg ikke rigtig havde brug for)

ringede ind og snakkede med dem og skulle lave en RMA og sende den ind.

skrev tydeligt i fejlbeskrivelsen at NAS boksen ingenting fejlede men den kunne ej samles uden de skruer, som jeg så gerne ville have.

2 dage efter de havde fået den får jeg en sms, hardwaren testet og ingen fejl fundet, du vil modtage en regning på 450 kr for service.....
så måtte jeg ringe og skælde en eller anden ud som så slettede gebyret og lovede at skruerne nok skulle blive sendt.
det gjorde de så også men skruerne kunne bare ikke bruges så røg hele dynen retur og jeg bestilte de samme dele et andet sted.


colombodk
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-09-2010 10:15:34
Svar/Indlæg:
826/60
Hvilke RAM er det? Du kunne ikke få dem byttet direkte ved producenten?


Rasmus66
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-09-2010 13:31:29
Svar/Indlæg:
8762/174
Efter tre lange uger er min rma sag endelig færdig..

Nu ryger pengene tilbage på min konto også skal de bruges ved komplett i stedet.


skybear
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-09-2010 14:25:42
Svar/Indlæg:
593/56
#15.
jo det kunne jeg sikkert hvis jeg havde sendt dem dirkte til dem Det er OCZ ram. Men jeg havde jo købt dem hos SHG og så tænkte jeg ikke nærmere over det. Men tror også bare frem over at jeg bare sender en evt. defekt vare irekte til producent når man kan


colombodk
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-09-2010 14:41:01
Svar/Indlæg:
826/60
OCZ skriver om deres garanti:
http://www.ocztechnology.com/s...


Fearless
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-09-2010 14:43:56
Svar/Indlæg:
4536/104
3-4 mrd for rma af en ps3. så ja shg og deres leverandører er ikke altid lige de mest hurtige.. 😉

os en af grundende til at jeg ikke bryder mig om dem mere.


colombodk
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-09-2010 14:46:04
Svar/Indlæg:
826/60
Var det den gamle model? Der var Sony notorisk langsomme, og efter at den nye slim kom på markedet, så reparerer de slet ikke de gamle "fat" udgaver længere -> de bliver elektronikskrot!

Edit: det var hvad jeg fik at vide som årsag til at jeg fik en ny slim i stedet for at den gamle blev repareret


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af colombodk d. 24-09-2010 14:47:02.